Lindeman’s adverteert op CO2-neutraliserend reclamedoek

Out-of-home campagne met 'theBreath', een stof die is ontworpen om schadelijke deeltjes in de lucht vast te houden en af te breken.

Wijnproducent Lindeman’s is als eerste adverteerder in Nederland zichtbaar op een CO2-neutraliserend reclamedoek. In Stadshart Amstelveen hangt een PVC-vrij reclamedoek van 120 vierkante meter met daarachter 'theBreath', een stof die is ontworpen om schadelijke deeltjes in de lucht vast te houden en af te breken.

Lindeman’s wijnen werkt voor deze campagne samen met MediaCom en Raúl&Rigel. Urban Vision is exclusief distributeur van de Co2 neutraliserende technologie voor de outdoormarkt. De lucht gaat door het weefselgaas, waar het hart van de technologie - een kern geactiveerd door nanomoleculen - de verontreinigende stoffen opvangt en afbreekt. Volgens MediaCom heeft Lindeman's de primeur in Nederland.

Maarten Fontein, client lead MediaCom: ‘Steeds meer adverteerders maken een duurzaamheidsslag in hun communicatie waarbij de middelen die hiervoor gebruikt worden vaak nog traditioneel zijn. Bij deze campagne was het doel om niet alleen die duurzaamheidsclaim te maken, maar deze ook daadwerkelijk door te trekken bij de uitvoering van de campagne. Na afloop van de campagne worden van het doek circa driehonderd wijnflestassen gemaakt.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie