Luistercijfers: Marktaandeel NPO Radiozenders stabiel

Lichte stijging voor NPO Radio 5

Marktaandeel NPO Radiozenders stabiel

Tweede positie voor NPO Radio 2 in 10+

NPO Radio 2 neemt in 10+ een stevige tweede plek in en scoort hiermee stabiel ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de luistercijfers van juni en juli, die vandaag door het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn gepubliceerd. Ook in de doelgroep 25-67 neemt NPO Radio 2 met 13,6% de tweede positie in op de lijst. De zender scoort bovendien goed in de business-to-business. NPO Radio 2 is daar met 14,3% met afstand de grootste en daarmee heel interessant voor merken die deze doelgroep willen bereiken.

NPO radio 5 stijgt licht, andere NPO Radiozenders stabiel

Terugkijkend naar vorig jaar ziet NPO Radio 5 een kleine stijging. De zender behaalde in juni en juli 2021 een marktaandeel van 5,6% in 10+. Deze luisterperiode is dat 6,0%. In de kerndoelgroep 55+ ziet NPO Radio 5 eveneens een groei in vergelijking met een jaar geleden, naar een aandeel van 11,6%. Dit is een relatieve stijging van 5% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. 

De andere NPO-zenders blijven deze maand redelijk stabiel. NPO Radio 1 en Radio 3FM dalen met 0,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2021. NPO Radio 4 stijgt licht stijgt in vergelijking met 2021 (van 2,0 naar 2,1%).

Volop kansen dit najaar

Voor merken liggen er de komende maanden weer volop kansen op NPO Radio. NPO Radio 1 staat in het teken van sport. Sportliefhebbers kunnen hun hart ophalen met de Dutch Grand Prix, Eredivisie en eind dit jaar het WK voetbal. Benieuwd naar de mogelijkheden rondom sport? Kijk dan hier.

Daarnaast staan er op de andere radiozenders mooie evenementen op het programma, zoals De Top 1003 van deze eeuw op 3FM,  de Klassieke Top 400 op NPO Radio 4, de Evergreen Top 1000 op NPO Radio 5 en niet te vergeten het grootste radio evenement op NPO Radio 2, de Top 2000. Dit jaar de 25e editie!

Kijk mee naar Ster Focus 2023

Tijdens Ster Focus op donderdag 15 september duikt Victor Mids samen met de NPO en Ster in de wereld van media en aandacht. Het thema van Ster Focus is dit jaar 'de magie van aandacht'. De wereld van media zit immers vol met magie en met name het grijpen van aandacht met je commercial is een kunst op zich. Wil je bijgepraat worden over de ontwikkelingen in de media- en advertentiewereld en horen welke kansen de  NPO-programmering jou in 2023 te bieden heeft? Schrijf je dan nu in: https://www.ster.nl/nieuws/victor-mids-in-ster-focus-2023/

Benieuwd naar jouw kansen?

Wil je meer weten over de kansen voor jouw merk op NPO Radio? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →