NS bood ‘prille perronliefde’ een kans op Valentijnsdag

Cupido schoot op ‘Tinder-achtige wijze’ een paar keer raak via een digitaal scherm.

De activatie werd ontwikkeld door reclamebureau .

Volgens de is het bekend dat er in de trein veel wordt geflirt. Met de Valentijnsactie wil het spoorwegbedrijf laten zien hoe leuk het is om eens contact te maken met je medereizigers.

Meer dan 400 reizigers op station Haarlem en Utrecht Centraal hadden live contact met elkaar via levensgrote Valentijn-schermen.

Real life Tinder

Het systeem werkte op Tinder-achtige wijze. Sloeg de vonk over, dan konden ze dat direct op het scherm aangeven. Deed de ander dat ook, dan was er een match. Met als beloning: een direct treinreisje naar Amsterdam, inclusief verzorgde champagne-date in de Koninklijke Wachtkamer op Amsterdam Centraal.

Een video van de activatie is sinds Valentijnsdag te bekijken op de sociale kanalen van de NS.

Credits
Opdrachtgever: Nederlandse Spoorwegen
Verantwoordelijk: Claudia Felix, José Hofman, Marieke Nijhoff, Erik Kroeze
Bureau: N=5
Concept: Olaf van der Geld, Wilbert Leering
Art direction: Olaf van der Geld, Peter Hebbing
Copy: Romke Oortwijn, Nienke Oosterbaan
Design: Marcel Berghuis
Motion graphic & fotografie: Renoud Netjes
Strategie: Mijntje Cuijpers, Joris Gruiters
Account: Maarten Posthumus, Willemijn Reuvers
Producer: Barbara Leusink, Jasper Baartmans
Productie: Minivegas
DoP: Gregg Telussa
Regisseur: Maarten Boon
Editor: Kim Hinrichs
Design & bouw lijst installatie: Jaron Korvinus (StudioSpass)
Muziek: Massive Music
Mediabureau: Mediabrands

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie