De agressieve aanpak van de prijsstunters schoot de Engelse reclamewaakhond vorige week in het verkeerde keelgat. Buzz, de goedkope dochter van KLM, kan de eigen advertentie namelijk niet waarmaken. Het verkoopt veel te weinig goedkope stoelen, oordeelde de Advertising Standards Authority (ASA). In totaal zou het slechts om 2 procent van de vliegstoelen gaan.
Hoeveel stoelen prijsvechters als Ryanair, Easyjet, Buzz en Basiq Air voor de laagste prijzen verkopen, willen ze uit concurrentieoverwegingen niet zeggen. Ingewijden menen dat Basiq Air, voor 60 procent van KLM, ongeveer tien stoelen per vliegtuig verkoopt voor het in de advertenties voorgespiegelde tarief. Zijn deze plaatsen vol geboekt dan komt er per stoel 10 euro bij. Het gaat prijsvechters om de gemiddelde opbrengst van een vliegtuig. Weinig reizigers betalen weinig, velen betalen meer. (Bron: Volkskrant)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!