Premium

Stacey Rookhuizen maakt datingshow met ANWB: ‘Samen kamperen is de ultieme relatietest’

‘Ja, het ANWB-stelletje is een beetje tuttig, maar je moet de knipoog wel begrijpen natuurlijk.'

Is dit een toekomstig ANWB-stelletje?

In de SBS-datingshow Wildkampeerders kijken we naar kamperende singles die op zoek zijn naar een potentiële nieuwe liefde. Blijft het avontuur beperkt tot slechts één nacht of gaan ze de volgende ochtend door het leven als 'ANWB-stelletje'? Het format komt uit de koker van bureau Bombilate van Stacey Rookhuizen en kwam tot stand in samenwerking met ANWB.

Bombilate is de producent van Wildkampeerders en heeft de zesdelige tv-serie in opdracht van ANWB gemaakt. ANWB en Talpa Network investeren flink in de vorm van mediawaarde, denk aan activatiepromo's op SBS6, wekelijkse items in Shownieuws, spots op Radio538 en branded content op onder meer Weer.nl en Linda.nl. Ook zijn er advertorials in het Linda vakantieboek, advertenties in de ANWB-gids Kampioen en wordt zijdelings product placement ingezet, met het ANWB-kledingmerk Human nature.

Geen pech maar liefde

De 36-jarige Rookhuizen, die we nog kennen als tv-persoonlijkheid en jurylid van onder meer The X-Factor, bestiert sinds 2016 haar eigen bureau Bombilate Media, waarmee ze tv-producties bedenkt en ontwikkelt. Meest recent pitchte ze 'Wildkampeerders - van single naar ANWB-stelletje' bij de afdeling Reizen van ANWB – en met succes. Rookhuizen: 'ANWB staat natuurlijk voor pech, maar het leek mij leuk als ANWB nu eens voor 'geluk' zou staan. Voor geluk in de liefde!'

Advertentie
advertisement
Stacey Rookhuizen
Stacey Rookhuizen

Kamperen is hót, stelt Rookhuizen. De populariteit van kamperen is volgens haar sterk aan het toenemen. 'En... wat is de ultieme relatietest? Juist, samen -op je eerste date- een tent opzetten. Vervolgens, als het tentje eenmaal staat is er niets romantischer dan een ondergaand zonnetje, een wild hert spotten en 's ochtend gewekt worden door vrolijk zingende vogeltjes.'

Tegelijkertijd is 'het ANWB-stelletje' -matchende koppels die in exact dezelfde outfit al fietsend en wandelend door het leven gaan- niet een term waarmee men graag geassocieerd wordt. Het staat toch vooral bekend als burgerlijk? Rookhuizen: 'Het is juist de ultieme vorm van liefde. Dat is toch hoe we allemaal oud willen worden? Ja, het is misschien een beetje tuttig, maar je moet de knipoog wel begrijpen natuurlijk.'

Andere vorm van merkinteractie

Het is duidelijk dat ANWB zijn naam koppelt aan de branded tv-show, maar wat moet Wildkampeerders het merk precies opleveren? Joost Poolman Simons, head of brand ANWB: 'We willen 'kamperen' herintroduceren en een brede, vooral jongere doelgroep laten zien hoe leuk dit is. We zien bovendien dat content -of dat nu een podcast, YouTube-serie of een tv-serie via Talpa Network is- hiervoor goed werkt en een andere vorm van merkinteractie als resultaat heeft. Geen push marketing, maar verhalen vertellen, ervaringen delen en ook entertainment bieden.'

Rookhuizen: 'Mijn doel met de oprichting van Bombilate in 2016 was simpel: een brug slaan tussen de reclame- en televisiewereld. 'Wildkampeerders' is daar een goed voorbeeld van: een mediaproductie waar zowel ANWB als Talpa baat bij hebben.'

Tot slot, heeft het format een beetje gewerkt? Zijn de stelletjes verliefd geworden? 'Ja, vijf van de twaalf koppels zijn in de ochtend als vers ANWB-stelletje uit de tent gekropen. In exact dezelfde kleding, haha!'

Bekijk de trailer hieronder:

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie