TGIF: Hoe zet je Instagram Stories in voor je merk?

Contentmarketing bureau geeft je elke vrijdag een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. Deze week vertellen we je alle in’s & out’s over Instagram Stories en de nieuwe feature Instagram Live Stories.

Al eerder spraken we over het streamen van een live-video op verschillende sociale media. Het gebruik van video’s is natuurlijk al lange tijd een aantrekkelijke manier van marketing en ook Instagram speelt graag in op deze trend. Dat deden ze al met de mogelijkheid om video’s te uploaden naar je profiel en door de update van Instagram Stories.

Instagram Stories: een hit
Instagram Stories geeft gebruikers de mogelijkheid om foto’s en video’s te delen die niet op hun profiel komen en die na 24 uur weer verdwijnen. En dat sloeg aan. Instagram Stories heeft namelijk al meer dan 100 miljoen dagelijkse gebruikers. We kunnen dus echt spreken van een hit. Als merk kan je hierop inspelen.

Ikea Nederland
Ikea Nederland hield de afgelopen tijd een serie op Instagram Stories waar interieur designers tips gaven bij het op ruimen van je huis. Met kleine hints naar de Zweedse keten lieten ze stap voor stap zien hoe je bijvoorbeeld je kledingkast opruimt. Tevens showden ze welke Ikea items je daarbij kan gebruiken.

Guinness World Records
Guinness World Records geeft volgers met Instagram Stories een kijkje achter de schermen bij de records attempts die gedaan worden. Zo lieten ze het record van grootste vloeibare stikstof vulkaan zien. Deze poging hebben ze tevens uitgezonden op hun Facebookpagina, die ze ook in hun verhaal belichten.

Starbucks
Starbucks gebruikt Instagram Stories om acties aan te kondigen en om (nieuwe) producten in de spotlight te zetten. Zo gingen ze afgelopen week op de Health-tour en lieten ze producten zien die allemaal 10 gram suiker of minder bevatten. Hiermee spelen ze in op de gezonde levensstijl die op dit moment erg in is.

Heb jij al foto’s/ video’s gedeeld via Instagram stories? Dan ben je op de juiste weg. Een stap verder is het uitzenden van een Instagram Live Story. Met deze livestream kan je je volgers live mee laten kijken met wat je aan het doen bent.

Instagram Live is op dit moment nog een erg nieuwe functie die voornamelijk wordt gebruikt door celebrities en bij de gewone gebruikers van Instagram. Er zijn daarom nog niet veel cases van. Maar dit betekent dat dit een enorme kans voor jouw merk is! Ken jij nog een leuk merk dat Instagram Live gebruikt? Deel die dan met ons!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie