TUI en Adelheid Roosen het meest irritant

De Loden Leeuwen gingen naar Ontdek wat TUI met je doet en Yarden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

TUI won met klein verschil en kreeg 26 procent van de stemmen. De reclame van Specsavers &;The Specs Effect&;, kwam uit op 25 procent en Simpel met de handpoppetjes van Gerard Joling volgden met 24 procent.

TUI heeft geluisterd naar het publiek en de reclamecampagne inmiddels aangepast. In de uitzending van Radar, dat de Loden Leeuw organiseert, zei een woordvoerder van TUI dat het monster uit de reclame een minder prominente rol krijgt.

Stella E-bike – &;5 keer beter uit met Stella&; en Lactacyd – &;Is water alleen goed genoeg?&; waren ook genomineerd.



Irritante BN&;er
Adelheid Roosen kreeg de Loden Leeuw als meest irritante BN&;er in een reclamespot op tv. Ze kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de Yarden Uitvaartverzorging-reclame, die zonder tussenkomst van een reclamebureau door haar zelf werd ontwikkeld. 
Andere genomineerden waren:
Frank Lammers – Jumbo Supermarkt
Arie Boomsma - Holy Soda Frisdrank
Wilfred Genee en Johan Boskamp - Plus Supermarkt
Erik van der Hoff – VGZ Zorgverzekering



Er werden dit jaar ruim 70.000 stemmen uitgebracht.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie