V&D wil dagelijks tv-programma

Warenhuisketen V&D overweegt een dagelijks lifestylemagazine te maken van een uur. Daarover zijn gesprekken gaande met televisieproducent Endemol. De werktitel van het programma is V&D TV.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gesponsorde programma moet de naamsbekendheid en het imago van de warenhuizen verbeteren. V&D is bezig met een revitalisering van de formule, die in totaal euro 145 mln gaat kosten. Daarbij wordt ook de communicatiestrategie aangepast. De tweewekelijkse folder is ingeruild voor andere vormen van marketing, zoals een vasteklantkaart en communicatie via radio en televisie.

De restyling is nodig om de daling van het bedrijfsresultaat van de warenhuizen te keren. Er komen wekelijks nog steeds veel mensen over de vloer van de 69 V&D-winkels, maar zij gaan steeds minder vaak over tot een aankoop. Onderdeel van de revitalisering is een eenmalige uitverkoop van oude voorraden en een sanering van de verkochte merken. De inkoopstrategie wordt aangepast, waardoor het assortiment in de winkel vaker wordt ververst en minder lang blijft hangen. Verder worden de winkels verbouwd volgens een ontwerp van Jan des Bouvrie. De gerenoveerde warenhuizen in Maastricht en Enschede staan hiervoor model.

Bron: Het Financieele Dagblad

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie