Zo zet Peijnenburg contentmarketing in om hoofdingrediënt rogge op het schild te hijsen

Maakt Peijnenburg van rogge het nieuwe supergraan?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Contentmarketing en storytelling. Die twee tools uit de hedendaagse marketinggereedschapskist gaan ook niet voorbij Nederlands bekendste koekenbakker Peijnenburg. Na meer dan 130 jaar bakexpertise wil het merk het verhaal achter de ontbijtkoek kwijt. En dan vooral over het hoofdingrediënt van ontbijtkoek: rogge.

&;Stukje verzadiging&;
Het online platform dat daartoe in het leven geroepen is, heeft dan ook de url gekregen (creatie en productie: Lukkien). De site beoogt een ode aan rogge te brengen. Dat gebeurt aan de hand van korte video’s waarin ontbijtkoek onder de loep genomen. Hierin zijn verschillende experts aan het woord: van bakker tot voedingsdeskundige. Diëtiste Margot van Loevezijn (zie video hieronder) legt bijvoorbeeld uit dat het hoge vezelgehalte in rogge belangrijk is ‘om een stukje verzadiging te geven’.

Zero
Naast rogge.nl heeft Peijnenburg ook gelanceerd voor het recent geïntroduceerde product ‘Zero’. Dat is een ontbijtkoek zonder extra toegevoegde suikers, in plaats daarvan is de natuurlijke zoetstof xylitol gebruikt.

Peijnenburg: ‘Dit ging echter niet zonder slag of stoot. Ontbijtkoek moet smeuïg zijn en dit komt met name door de combinatie van rogge en stroop. Om Zero te ontwikkelen is Peijnenburg op zoek gegaan naar het perfecte alternatief en de juiste verhoudingen. Ook deze actiesite werd door Lukkien gerealiseerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie