Premium

6 internationale artikelen die je gelezen moet hebben

Wat speelde er deze deze week op pr-gebied? 5 artikelen en 1 killer-video.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. John Oliver en zijn komische sketch over betaalde content  

Brand journalism, content marketing en native advertising. Verschillende benamingen voor eenzelfde fenomeen: betaalde content plaatsen tussen redactionele stukken. De Brit John Oliver van het Amerikaanse programma Last Week Tonight windt zich in een op over deze vermenging.

2. Is Tweeten ook pr?

Die vraag stelt deze Amerikaanse  site over trends in het MKB af in het : Is Tweeting Public Relations? Het stelt dat we af moeten van de klassieke opvattingen over pr.

3. De persvoorlichter die het ultieme offer bracht

James Brady was de persvoorlichter van Ronald Reagan en ving een paar van de kogels op die bestemd waren voor de president tijdens de moordaanslag in 1981. Brady raakte verlamd en belandde in een rolstoel. Deze week overleed hij op 73-jarige leeftijd. De Washington Post maakte , met onder meer aandacht voor de waarde die Brady had voor het pr-vak.

4. Infographic: hoe verbeter je de ‘Call to Action’

Hoe kunnen pr-professionals de aandacht die een bedrijf krijgt omzetten in meer verkoop? Ofwel: hoe verbeter je de call to action.

5. Dictator-pr

Ketchum dat voor Poetin werkt, Burson-Marsteller dat ooit Videla en Argentinië tijdens de ‘smerige oorlog’ adviseerde, kortom: werken voor foute regimes. Vice gingmet Tamasin Cave, de directeur van Spinwatch, een organisatie die de PR-industrie nauwlettend volgt, over Britse bureaus en de vuile handen die ze maken.

6. Hoe houd je een Twitter-chat?

De AIVD hield een memorabele een tijdje terug een, . Hoe pak je zo’n interactief evenement aan? Waaruit moet een goede twitterchat bestaan? Socialbro .

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie