Apple heeft nu een merkwaarde van 247 miljard dollar

Het techbedrijf staat nummer één in de BrandZ-lijst van Millward Brown.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Apple gaat goed qua merkwaarde. In BrandZ, de jaarlijkse lijst van Millward Brown van 100 meest waardevolle merken laat het een groei zien van 67 procent.

Apple is het eerste grote techbedrijf dat de grens van 200 miljard heeft overschreden. De nummer één van vorig jaar, Google heeft een merkwaarde van 174 miljard dollar.Het bedrijf daalt van de eerste naar tweede plaats, met een waardestijging van 9 procent.

Grootste stijger

De lijst van Millward Brown gaat nu zo&;n tien jaar mee en zo is te zien dat Apple de afgelopen tien jaar de grootste stijger is in de lijst: nummer 28 in 2006 en nu dus op nummer één.

Microsoft staat na zes jaar weer in de top drie, en passeert dit jaar voor het eerst de grens van één miljard dollar.

IBM zakt terug naar de vierde plaats, met een daling van 13 procent.

McDonald&;s daalt met 5 procent in de lijst, de merkwaarde van Facebook is 99 procent gestegen in vergelijking met vorig jaar en komt daarmee op de twaalfde plaats.

De top 10

1. Apple  247 miljard (+67% )

2. Google 174 miljard(+9%)

3. Microsoft 115,5 miljard (+28%)

4. IBM 94 miljard (-13%)

5. VISA 92 miljard (+16%)

6. AT&T 89,5 miljard (+15%)

7. Verizon 86 miljard (+36%)

8. Coca-Cola 84 miljard (+4%)

9. McDonald&;s 81 miljard (-5%)

10. Marlboro 80 miljard (+19%)

De retailmerken groeien, maar de cijfers verkleuren enigszins vanwege Alibaba, het Chinese e-commercemerk dat dit jaar voor het eerst meedoet in de lijst (op de dertiende plaats) en het beter doet dan alle andere retailmerken.

De sterke resultaten van tech en retail zorgen ervoor dat de merken in de lijst met 14 procent zijn gegroeid met 3,3 triljoen dollar.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie