Premium

Auping overweegt serieus om sociale media in de ban te doen

Manager marketing en communicatie Ine Stultjens is voorstander gezien de merkbelofte van Auping, maar noemt afweging lastig.

Ine Stultjens van Koninklijke Auping

Auping denkt er serieus over na om de sociale media als communicatiekanaal vaarwel te zeggen. Dat zei Ine Stultjens, eindverantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de beddenfabrikant, tijdens het Communicatiecongres 2022 van Adformatie. Zelf is de voorstander, maar ze benadrukt dat de afweging moet nog worden gemaakt door Auping. 

Koninklijke Auping heeft als een van de merkwaarden dat het bijdraagt aan goed slapen en mentale rust. Daarvoor introduceerde het onder meer in maart de 'Ode aan je hoofd'-campagne waarin het een eerbetoon brengt aan 'al het moois dat een uitgerust hoofd brengt: van een goed humeur en inspiratie tot het kunnen bieden van een luisterend oor’.

Lees ook: Nieuwe campagne Auping: goed slapen brengt rust in je kop

Volgens Stultjens past het gebruik van dwingende sociale media daar niet bij. Wetenschappelijk onderzoek ondersteunt dit. Excessief gebruik van social media heeft vaak slechte invloed op iemands stemming, en de overload aan prikkels zorgt dat gebruikers snel zijn afgeleid en zich niet op iets anders kunnen focussen. Ze tasten kortom de rust aan. 

Reden waarom er bij de beddenfabrikant een discussie is gestart om als merk sociale media niet meer te gebruiken. De beslissing over een ban is nog niet gevallen, benadrukt  Stultjens . 'Het is natuurlijk een dilemma dat je om die merkbelofte over het voetlicht te brengen sociale media nodig hebt, maar dat je door de inzet van diezelfde sociale media mensen in hun rust kunt verstoren. Ik zou er persoonlijk voorstander van zijn..'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie