Blyk lanceert nieuw mobiel netwerk voor jongeren met gratis bellen & SMS'en

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vandaag start Blyk, het nieuwe mobiele netwerk voor jongeren, haar unieke service in Nederland. Blyk (spreek uit: Blik) is er voor jonge mensen van 16 tot en met 29 jaar en is méér dan zomaar een mobiele provider. Als lid van Blyk krijg je gratis, elke maand 1.000 SMS’jes naar alle providers en 1.000 Blyk-naar-Blyk belminuten.

In ruil daarvoor ontvangen de leden berichten van merken en andere dingen die ze leuk vinden. Hierbij kun je denken aan speciale aanbiedingen van jongerenmerken en entertainment op het gebied van films, muziek en sport.

Blyk leden vullen een uitgebreid profiel in en geven toestemming aan merken om aantrekkelijke communicatie als SMS of MMS te sturen. In het profiel vullen jongeren o.a. interesses en leeftijd in waardoor ze alleen berichten ontvangen die relevant zijn voor hen. De eerste merken die Blyk gebruiken zijn onder andere Nike, Beachmasters, Universal Pictures, McDonald’s, Pearle en Electronic Arts.

Blyk staat voor transparantie en werkt niet met contracten of verborgen kosten. Zo kunnen de leden gratis reageren op de berichten die via Blyk komen. Ook lid worden is eenvoudig: elke geïnteresseerde jongere kan een Blyk-uitnodiging bemachtigen via sites zoals Nalden, Youtube, Hyves of Blyk.

Uit onderzoek blijkt dat jonge mensen veel interesse hebben in het Blyk-concept. Er is veel reclame op televisie en internet, maar jongeren willen graag direct in contact komen met merken die zij interessant vinden. Eric Kip, directeur van Blyk Nederland: “Blyk stuurt berichten die volledig toegespitst zijn op de wensen van jongeren en in ruil hiervoor krijg je van ons gratis SMS’jes en Blyk-naar-Blyk belminuten. Stel je voor dat je van films houdt: het is dan leuk om een berichtje van Blyk te ontvangen met een trailer van de film die volgende week in de bioscoop zal draaien met een gratis tweede kaartje.”

Blyk is daar waar jonge mensen ook zijn. De introductiecampagne ‘Blyk loves freedom’ richt zich op de dingen die jonge mensen leuk vinden zoals muziek, film, mode en uitgaan. De komende weken wordt op verschillende plaatsen in Nederland een aantal jongeren verrast. Een winkel in Utrecht werd gisteren kort afgesloten. Gedurende de tijd dat de winkel gesloten was konden de aanwezigen op zoek naar 12 paar sneakers met het Blyk labeltje. Op dat labeltje stond dat Blyk jou dit paar sneakers gratis geeft.

Blyk werkt in Nederland via het member-get-member principe. Hoe meer vrienden op het netwerk, hoe goedkoper het wordt. Zo krijgt iedereen die drie vrienden aanmeldt 1 maand gratis data.

Blyk maakt gebruik van het Vodafone netwerk. Naast de goede kwaliteit van het netwerk kunnen de Blyk leden gebruik maken van de uitgebreide diensten van Vodafone, zoals bijvoorbeeld razendsnel internet en bellen in het buitenland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie