Premium

Bosje rozen in een doosje door de brievenbus: Top of Flop?

Bloompost onder de loep.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tekst: Shelly van Winden

Juist in deze digitale tijd blijft het leuk om echte post te ontvangen. En als dat dan ook nog eens bloemen zijn, dan is het helemaal een verassing. Die verwacht je niet via de post. Daar speelt Bloompost handig op in.

Via deze dienst kun je een bosje rozen in een doosje versturen. Gewoon in een pakketje dat door de brievenbus past.

Speciale folie zorgt ervoor dat de bloemen zo lang zonder water kunnen, ze garanderen negen dagen vaasgarantie. Het idee op zich spreekt mensen wel aan. Handig als je iemand wilt verrassen die wat verder weg woont. Of als je vergeten bent een cadeau te kopen. Men ziet het dan echt als een voordeel bovenop een ‘gewoon’ kaartje.

Slechts één op de zes verwacht dit te gaan doen. Veel mensen geven aan dat ze het versturen van bloemen onpersoonlijk vinden.

En dan heb je natuurlijk ook de mensen die überhaupt nooit bloemen kopen. Zij worden door de service van Bloompost niet overgehaald dit wel te gaan doen.

Versgarantie
Een belangrijke benefit van Bloompost is de versgarantie. Maar daar wordt aan getwijfeld. Ook al wordt op de website uitgelegd hoe dit werkt, mensen willen eerst zien dan geloven. Er kan immers het nodige misgaan bij de post.

Slechts een klein deel van de Nederlanders verwacht gebruik te gaan maken van deze Bloompost. De kosten zijn niet zozeer het probleem, vooral de eerder genoemde bezwaren en twijfels spelen parten. Voor Bloompost dus een kans om deze twijfels weg te nemen. Maak de versgarantie duidelijker door de niet-goed-geld-terug-regeling nadrukkelijker te communiceren.

Focus op het versturen naar mensen ver weg of iets minder persoonlijke relaties. En tot slot: laat mensen het zelf ervaren.

 

Shelly van Winden is research expert concept testing bij SAMR SmartAgent MarketResponse

Dit artikel staat in Tijdschrift voor Marketing nummer 12

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie