Cannes 2008: Nederland 10x op shortlists Promo&Direct

Het Cannes Lions Festival 2008 is van start gegaan met in totaal 10 Nederlandse shortlistvermeldingen in de categorieën Promo en Direct. In Promo staan 7 van de 28 Nederlandse inzendingen op de shortlist. DDB heeft drie vermeldingen voor ‘Terugroepactie’ en ‘Bluemotion Candy Bag’ voor Volkswagen en ‘ Bokitokijker’ voor FBTO.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Verder staan op de lijst Selmore met ‘Quote ABC Book’ voor Quote, TBWA\Neboko voor Le Clochard voor de Stichting Zwerfjongeren Nederland, Saatchi & Saatchi met ‘Life collection’ voor Earthquake Fund for Peru en Doom & Dickson met ‘ Zwangere vrouw’ voor Amstel. Vorig jaar stonden Nederlandse bureaus met 5 vermeldingen op de shortlist en werd er een Promo Lions gewonnen. Mischa Schreuder van 2008 zit in de jury.

Op de shortlist Direct staan net als vorig jaar 3 Nederlandse inzendingen. DDB is wederom goed voor een nominaties voor ‘ Sollicitatie per koerier’ (foto) voor Swift Mega Couriers waarvoor het bureau eerder een Magneet won. Ogilvy staat op de lijst met ‘Omgekeerde loterij’ voor Orange Babies en Doom&Dickson met ‘Verborgen boodschap onder auto’ voor Volkswagen. In 2007 ging Nederland met 1 Lion Direct naar huis. Beide prijzen worden maandagavond uitgereikt in het Palais des Festivals in Cannes. Het festival duurt tot en met zaterdag.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie