De 11 verschillen tussen goede en slechte marketing

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Deze week gaf een vakcollega mij z'n visitekaartje in de vorm van een bierviltje. Op de achterzijde The Golden Circle van Simon Sinek. Zoals Sinek het ook wil, zijn velen met zijn model aan de slag gegaan. Van sommige toepassingen kun je van alles vinden, maar het is prachtig dat die ene zó essentiële vraag steeds vaker aan organisaties wordt gesteld: waarom besta je? De principes van The Golden Circle blijven de moeite waard om te delen. Zo ook de toepassing op het vakgebied marketing. De 11 verschillen tussen goede en slechte marketing.

Good marketing offers us a view of the world.
Bad marketing offers you a product to buy

Good marketing speaks for us.
Bad marketing speaks at us.

Good marketing starts with a cause.
Bad marketing starts with a goal.

Good marketing drives loyalty.
Bad marketing drives transactions.

Good marketing promotes values.
Bad marketing values promotions.

Good marketing tells us exactly what a company really thinks.
Bad maketing tells us what the company thinks they want us to think they think.

Good marketing seduces.
Bad marketing targets.

Good marketing never mentions price.
Bad marketing always mentions price.

Good marketing uses the products to help tell a story.
Bad marketing tells stories about products.

Good marketing is about us.
Bad marketing is about them.

Bad marketing manipulates.
Good marketing inspires.

Van Simon Sinek opgepikt door Synergie-collega Jelmer van der Meulen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie