De reclame van Fortis is een ballon met hete lucht

Soms krijgt een advertentie van een bedrijf door de actualiteit opeens een andere lading. Gisteren verschenen in de media berichten dat de Nederlandse Bank uit bezorgdheid over de liquiditeitspositie van Fortis de Rabobank om steun had verzocht. Dat bericht, wordt met klem ontkend door Fortis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanochtend zat ik de krant te lezen en zie ik een advertentie van Fortis over een hoge spaarrente. De advertentie is in de stijl van "de curve". Op haar website zegt Fortis het volgende over de campagne: "Het leven is een curve. Met pieken en met dalen. Waar je je bevindt op deze curve heeft met het 'lot' niets te maken; je hebt het helemaal zelf in de hand. Het zijn deze fundamentele waarheden die ten grondslag liggen aan onze nieuwe reclamecampagne." En wat denk je van: "Met de beslissingen die je neemt, is veel geld gemoeid en vaak zullen ze de rest van je leven beïnvloeden."

Alleen die uitleg is al pikant, gezien de actualiteit rondom Fortis. Maar nu komt het. Kijk je naar de advertentie zelf over de spaarrente en je ziet een getekend mannetje dat een sprong maakt naar de luchtballon met 5.2%. Wanneer je de tekening beter bekijkt, zie je dat het poppetje de luchtballon gaat missen , hij zal niet in het veilige mandje terecht komen.
Staat dat symbolisch voor de klanten van Fortis die hun geld hebben ondergebracht bij Fortis? Geen idee.

De curve campagne was al pikkant binnen de huidige
actualiteit, maar opeens blijkt een ballon met hete lucht en een mannetje dat niet veilig terecht zal komen in het mandje wel heel erg vreemd. Het bericht wat op de financiele pagina van de Volkskrant naast de advertentie staat over de problemen van het aandeel Fortis versterkt dit nog eens.

Ach ja, het leven is een curve met pieken en dalen, daar is geen speld tussen te krijgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie