Dit zijn de 4 beste marketingscripties van Nederland

De finalisten van de Dutch Marketing Thesis Award zijn afkomstig van UvA, Erasmus,Tilburg en RUG.

De beste afstudeerscripties van marketingstudenten aan Nederlandse universiteiten worden ieder jaar door Platform Innovatie in Marketing (PIM) beloond met de ‘Dutch Marketing Thesis Award’.

De genomineerden zijn:

  • Daphne Oldenburger, Universiteit van Amsterdam: ‘Playing the flexibility card: who do organizations attract by offering flexible work practices and how?
  • Bradley de Leeuw, Tilburg University: ‘A large-scale analysis of observational methods for advertising measurement: enhancing existing approaches using propensity score matching’;
  • Olaf van der Burg, Erasmus Universiteit Rotterdam: ‘Gains and pains of upgrading the dining atmosphere: a natural field experiment in the fast food industry’;
  • Nick Roode, Rijksuniversiteit Groningen: ‘The impact of door-to-door store flyer content decisions on customer behavior: a quantitative research.

Eerdere winnaars van de award zijn Mike Broeren en Manon Struijs, beide voormalig studenten van de Universiteit van Tilburg.

Finale

Op 15 april presenteren de vier beste marketingscriptanten van Nederland de uitkomsten van hun onderzoek tijdens het event ‘The war for (marketing)talent’, dat op maandag 15 april 2019 plaatsvindt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De scripties zijn in 2018 beoordeeld met minimaal een 8,5.Het onderzoek dient over duidelijke managementimplicaties te beschikken. Daarnaast maakt de persoonlijke presentatie onderdeel uit van de beoordeling. Een professionele jury beoordeelt de theses plus presentaties en kiest de winnaar. 

'PIM vindt het belangrijk om aandacht te schenken aan zowel wetenschappelijk marketingonderzoek als de ontwikkeling van jong talent', stelt juryvoorzitter Hans Molenaar. 'Daarom heeft het platform deze award in het leven geroepen. De genomineerden laten in hun afstudeermarketingscripties wetenswaardige bevindingen zien die bijzonder interessant voor het marketingvakgebied. Deze onderzoeksresultaten zijn zonder uitzondering uitermate relevant voor de dagelijkse marketingpraktijk, van start-up tot en met multinational.'

Juryleden ‘Dutch Marketing Thesis Award 2019’

  • Hans Molenaar, directeur van Beeckestijn Business School (juryvoorzitter);
  • Riko Ooijevaar, domain enhancer & head of personalized journeys & webshop administration bij Coolblue;
  • Kirsten Jansen - van den Broek, marketing & communication manager bij Undutchables;
  • Christophe Lembregts, assistant professor aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit Rotterdam.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Rob Linssen
Het is een vak. Waar doorgaans (ook) briljante geesten op af komen. En de vier aanstormende talenten verdienen nu al ruime felicitaties. Ik geef het je te doen, een 8,5. Blijft het knagende gevoel dat de onderwerpen zo naadloos aansluiten bij hun toekomstige werkgevers, zo opgelijnd zijn indachtig de 'problemen' waarmee hedendaagse, (mag ik zeggen: old school) marketeers kampen, dat ze niet echt prikkelend lijken. Lijken, want lezen ga ik geen van de vier stukken. Ze ogen me weinig relevant. Interessanter had ik gevonden: 'Less is more, a new approach to consumerism and the role of data driven marketing.' Of 'Changing culture. Ethical considerations on conditioning consumers to behave more profitably.' Of 'How to prosper in a declining market. A strategical survey.’ Het heeft iets struisvogeligs, om niet ten minste één wat meer kritisch gericht paper te belonen. Geen (serieus te nemen) vak kan zonder briljante dissidenten. Geef ze de ruimte en beloon ze.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie