Hema trapt nieuwe merkstrategie af met commercial 'Hema maakt gewoon bijzonder'

Vandaag geeft Hema een persconferentie waarin het de nieuwe merkstrategie presenteert. 'De' nieuwe commercial stond gisteren al op Youtube

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hema&;s Ronald van Zetten vertelde maandagochtend over de nieuwe weg die het inslaat met het merk. Een grootschalige verbouwing van meer dan 500 winkels maakt daar deel van uit. De pay-off in de eerste merkuiting luidt &;Hema maakt gewoon bijzonder&;. (Vergelijk het mission statement van Albert Heijn: &;Het alledaagse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar&;) Die pay-off vervangt &;Echt Hema .

Van Zetten vertelde in de persconferentie dat Hema in drie maanden tijd 520 winkels heeft verbouwd. Volgens hem was dat nodig omdat &;het aanbod in winkels tegenwoordig sneller wisselt&;. Behalve de nieuwe pay-off &;Hema maakt gewoon bijzonder&; en de nieuwe winkelpresentatie, wordt de nieuwe levensfase van ingeslagen met meer aandacht voor gemaksvoeding en 620 nieuwe cadeautjesartikelen, zogeheten &;Blijmakers&;.

Van Zetten tijdens de persconferentie: &;Uit onderzoeken hoorden we terug dat we veel meer moeten vertellen waarom onze producten beter en bijzonder zijn. Dat gaan we nu meer doen.&; De topman verwacht vanaf 2015 de eerste positieve effecten te zien van de reorganisatie.

Hema leed in 2013 een nettoverlies van 16,4 miljoen euro. Dat was de aanleiding voor een reorganisatie en een vernieuwing van de winkels. Van Zetten wijt het verlies overigens niet aan concurrenten als Action en Primark, maar aan de economische crisis en de concurrentie via internet.

Tafeltjes
De Hema-winkels verruilen de presentatie in schappen nu voor een belangrijk gedeelte voor een presentatie op tafels. Daarmee richt de winkel zich meer op impulsaankopen (zoals de genoemde cadeautjes van enkele euro&;s). De nieuwe inrichting moet ervoor zorgen dat winkelen bij Hema meer dan nu het geval is een &;belevenis&; wordt. Ondanks Van Zettens opmerking over Action en Primark, worden de prijzen de komende jaren wel naar beneden aangepast.

De foodafdeling van Hema gaat zich meer richten op eenpersoonsmaaltijden en -verpakkingen. Bovendien komt de nadruk meer op gezond en verantwoord te liggen. De biologische Hema-worst is een kwestie van tijd.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie