Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met enige regelmaat verschijnen er rapportjes over de voor- (en na-)delen van Corporate Blogs. Teveel rapportjes om allemaal bij te houden, maar vorige maand verscheen toch een aanrader: , van .

Een interessante opsomming van de verschillende types Corporate blogs en de status in de verschillenden landen. Met name het Blogging Value Wheel (met de mogelijke voordelen voor PR, Marketing, HRM, CRM en Sales) geeft een mooi hulpmiddel om de voordelen voor je eigen bedrijf te bepalen.
Volgens het rapport slechts gebruikt door 5% van de bedrijven wereldwijd, en behalve in de US nog amper in trek. In de overige landen worden de corporate blogs voornamelijk ingezet door marketing, communicatie en nieuwe media bureaus. In Nederland lopen we hier zelfs nog achter. Het rapport adviseert dan deze bureaus dan ook om snel met een inhaalslag te komen.
De recente ontwikkelingen in de blogosfeer zullen hier echter niet aan mee helpen. De toename van extreme (anonieme) reacties op de verschillende blogs resulteert nu al in het afhaken van individuele bloggers. Dergelijke signalen zullen de twijfels die er toch al heersen in de directie-kamers tegen ‘zo’n blog’ geen goed doen.
Des te interessanter is het dan dat dit rapportje juist voor de grotere Nederlandse (non-media) bedrijven aanraadt om z.s.m. te starten met een CEO blog. Onder het vaak aangehaalde motto: degene die er het eerst mee begint krijgt daarmee ‘massive attention’. Moet die CEO natuurlijk nog wel goed kunnen schrijven (een mooi voorbeeld: GM’s ). Ik kan me zelf echter geen Nederlandse CEO voor de geest halen die populair genoeg om een dergelijk blog een succes te maken. Of zou dat júist een reden zijn om ermee te beginnen?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie