Premium

Het spirituele inzicht van Bart Maussen: 'Als je communiceert zonder passie, raak je nooit het doel'

​Ontdek de Boeddha in jezelf - 7 inzichten van vakgenoten. Deel 5

Bart Maussen van Dutch PR Group heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd in een vorm van consultancy, gebaseerd op de kwantumfysica. Maussen: ‘Ik zie heel veel professionals die succesvol zijn in hun vak, die de juiste vaardigheden hebben, maar die toch niet met passie met het vak bezig zijn. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je eigen talent goed aanwendt, dat er dan een passie ontstaat waardoor de mensen veel dieper en met bezieling hun vaardigheden kunnen aanwenden. Ik zie zoveel bewijzen van het tegendeel, zoveel communicatie waar je onmiddellijk doorheen prikt. Als je mensen wilt raken, moet je bezieling hebben. Natuurlijk heb je technieken nodig om een boodschap over te brengen, maar als deze niet vanuit bevlogenheid worden ingezet, dan raakt communicatie nooit het doel.’

Sociaal dier

‘In onze, op basis van de kwantumfysica toegepaste methodiek zeggen wij: iedereen heeft talent. Kijk waar kinderen mee spelen, kijk hoe ze vriendjes maken, óf ze vrienden maken. Is het een einzelgänger of een sociaal dier? In de eerste tien jaar van je leven zie je waar je passies liggen. Daarna ga je als kind mee in de molen van de maatschappij en leer je vaardigheden aan. Ik maak het in mijn praktijk zo vaak mee: succesvolle mensen die heel ver afgeraakt zijn van hun talent, die een kunstje hebben geleerd. Dat hebben ze heel goed onder de knie gekregen. Ze kunnen er een dikbelegde boterham mee verdienen, maar worden er niet gelukkig van. Wat ik doe is: ze terughalen naar de eerste levensjaren, zodat ze dat aangeboren talent kunnen terugpakken. Dat ligt zo voor het oprapen. Heel veel mensen werken op de automatische piloot. Maar je kunt pas gelukkig worden als je je talenten benut. En dat geldt ook voor bedrijven overigens. Ze zijn opgericht met een bepaald doel, maar in de loop der jaren zijn sommige bedrijven ver van dat doel afgeweken.’

Energetische lading

heet de methode die Maussen hanteert. ‘Mensen of organisaties komen bij mij met een probleem. Ik formuleer dan samen met hen het gewenste doel. Dat doel heeft een bepaalde energetische lading en die relateer ik aan de unieke energetische frequentie van die persoon. Ieder mens heeft namelijk een unieke energetische frequentie. Dat maakt wie je bent. Als ik het doel en die unieke energetische code aan elkaar verbind – dat gaat via speciaal daartoe ontwikkelde software –, dan ben ik met behulp van een specifiek algoritme in staat om blokkades die het bereiken van dat doel in de weg staan op te sporen en het effect ervan te neutraliseren.’

Raar

Hoe het precies werkt, kan Maussen niet uitleggen. ‘Het is het geheim van de kwantumfysica. Kwantumfysica gaat over energie en connectiviteit, over het feit dat alles met elkaar verbonden is. Ik ben ooit benaderd door de firma die de methodiek op de markt bracht, een aantal jaren geleden. Of ik wereldwijd de pr wilde verzorgen. Toen dacht ik: doe niet zo raar. Na enkele jaren sprak ik ze weer. En toen dacht ik: als ze garantie geven op succes, op het behalen van het resultaat, waarom niet?’

Blokkade

Eenmaal geprobeerd werd Maussen overrompeld door de effectiviteit van de methode. ‘Ik ben de opleiding gaan volgen. Wij passen dit toe op bedrijven en hun marketing- en communicatiestrategieën. En we geven resultaatgarantie. Als Heineken zegt wij willen het marktaandeel vergroten, dan kan ik via quaning de blokkades die het bereiken van dat doel in de weg staan in kaart brengen, neutraliseren en vervolgens aangeven welke stappen moeten worden ondernomen’ Er is wel één maar: ‘Het moeten uiteraard wel reële doelstellingen zijn die men heel graag wil bereiken

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie