Kwart van de Britse PR-bureaus failliet eind 2001

Aan het eind van volgend jaar is een kwart van de Britse PR-bureaus failliet of gedwongen verkocht. Dit is de uitkomst van een onderzoek dat het financieel onderzoeksbureau Plimsoll Publishing hield onder 863 PR-bureaus in het Verenigd Koninkrijk. Te hoge opgelopen schulden zijn de voornaamste reden voor het voorspelde faillissement van de bureaus.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘In het onderzoek worden vier verschillende bedrijfsstrategieën onderscheiden, zegt David Pattison, manager van Plimsoll. ‘Winners: dit zijn bedrijven met weinig schuld en een flinke groei. De tweede categorie zijn de Chancers: die hebben een hoge schuld, maar ook een hoge groei. Derde komen de Sleepers: weinig schuld, maar ook weinig groei. En als laatste de Losers: veel schuld en een groei die onder het gemiddelde zit.’

Uit het Plimsollonderzoek kwamen 98 losers uit de bus. Daar bedroeg de schuld gemiddeld 14,6 procent van de omzet. Het gemiddelde van alle bureaus is 3,5 procent. Experts hebben het onderzoek van Plimsoll genuanceerd. ‘Dat soort bureaus zijn erg flexibel. Ze hebben alleen een positieve cashflow nodig en de mogelijkheid om winst te maken’, aldus een bureaudirecteur. ‘Maar schuld blijft schuld’, reageert Pattison hierop. Plimsoll hield soortgelijke onderzoeken in 460 bedrijfsectoren. (24-11-2000) (Bron: PR Week UK)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie