Maand van de Marketingrebel

Marketing vraagt om een nieuwe rol, nieuwe kennis en kunde, lenigheid en het kunnen omgaan met onzekerheden

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Grote Marketing Enquête (Doe! Mee!), de allerlaatste spreker moet nog geboekt, maar verder is de redactie van Tijdschrift voor Marketing/Marketingonline vol op stoom voor De maand van de marketingrebel. Want die rebellen staan centraal tijdens het voor strategische marketeers, Hét Grote Marketing Congres. Dit jaar voorafgaand aan de Effies, tijdens 24-festival en met Sanoma als hoofdsponsor.

Performance
13 oktober in het Concertgebouw gaat het gebeuren. Moet u bij zijn, natuurlijk, maar zelfs als dat niet lukt gaan we er een maand flink tegenaan, want  marketing rebels gaan voorop in de strijd; maken écht het verschil door de organisatie in beweging te zetten, staan aan het begin van de value chain en zijn in staat om het hele bedrijf ‘marketing te laten worden’ en te slagen.

Flexibiliteit en snelheid om te kunnen veranderen zijn cruciaal, maar hoe vind je de balans? Tussen performance en innovatie? Tussen bestaande business en nieuw? Tussen huidige en toekomstig nieuwe markten met onzekere verdienmodellen? Wat kunnen we leren van dwarse marketingdenkers en – doeners die altijd het grote doel voor ogen houden?  




Leadership
Organisaties moeten in ijltempo, exponentieel meebewegen met het economische vliegwiel. Enige zekere factor is dat Marketing – als aanjager van bestaande en nieuwe business - overal middenin staat. Dat vraagt om een nieuwe rol, nieuwe kennis en kunde, lenigheid en het kunnen omgaan met onzekerheden. Dit betekent een herbezinning op marketing leadership. En tegelijkertijd ook een terugkeer naar de basis van marketing: ondernemerschap.

Marketinglijntjes
Komende maand tot de ‘uitgerekende datum’ krijgt u daarom een stevige hoeveelheid marketingrebellie om de oren:  Voor ‘De favoriete marketingrebel van...’ vragen we vijf veelal jonge marketeers in een korte uiteenzetting toe te lichten wie hun favioriete rebel is in marketing. De ‘Ultieme Rebellie’ is een analyse van een merk dat zich op enig moment als totale rebel heeft gedragen en ultiem lef heeft getoond.  We lichten nog eens toe wat hen dat marketingwise heeft gebracht. ‘Buiten de marketinglijntjes’ is een serie van vijf losjes geschreven blogs van personen die meehelpen bij het GMC/24-festival en die toelichten waarom zij een zwak hebben voor non conformisme in marketing. In ‘De rebel als merk’ brengen we analyses van beroemde rebellen die zelf min of meer een merk werden.

U mag meedoen, uw ongezouten mening geven bij alles. Wees rebels, blijf hoffelijk, maar nooit conformistisch.

Beeldcredit:

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie