Maar wij hebben René Froger

Heineken heeft z'n Music Hall. Grolsch deed dit jaar onder andere het North Sea Jazz festival, Lowlands, en het Arrow Rock festival. Brand is hoofdsponsor van Pinkpop, Festival Mundial en de Uitmarkt. Amstel huurt al jaren Ahoy' af voor Vrienden van Amstel Live. Guus Meeuwis en Bavaria deden deze zomer samen de concerten in het Philips Stadion.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

En jawel, nu hebben René Froger en Dommelsch elkaar gevonden. In het kader van zijn nieuwe theatershow kunnen de (veelal Brabantse) Dommelsch drinkers het komende half jaar niet om het gezicht van de ras-Amsterdammer heen. Zucht. Is er dan echt geen groot biermerk meer dat een originele koers durft te varen?

"In het kader van zijn nieuwe theatershow 'Mijn Hollands Hart' en de samenwerking met biermerk Dommelsch, siert René Froger het komende half jaar alle pilsflesjes, blikjes en PerfectDraft-vaatjes van Dommelsch. Niet alleen in de theaters zal René volop zijn gezicht laten zien, ook in de supermarkten is hij niet te missen." Aldus het .

Froger gaat met het Nederlandstalige lied het theater in. En net als zo'n beetje alle andere Nederlandse artiesten met een avondvullend concert, nodigt René daarbij collega-artiesten uit. Ga je naar tien verschillende concerten, kom je toch tien keer Xander de Buisonjé tegen, dat werk. Deze veel voorkomende wederzijdse vriendendienst heet nu ineens "Double Dutch".

Nu bestond "" al langer, maar tot nu toe ging het steeds om volledige concerten van bijzondere en onverwachte combinaties van artiesten. Een gastoptreden van Glennis Grace bij René Froger, één van de eerste combi's in de theaterreeks, zal de muziekwereld echter niet shockeren. En het publiek evenmin. "Double Dutch" verliest daarmee een deel van z'n charme.

In de persberichten lezen we verder nog dat Froger ook in de supermarkten niet te missen zal zijn. Dit zal hoogstwaarschijnlijk betekenen dat René op een dinsdagochtend tussen de vleeswaren en de melkproducten het aanwezige supermarktpubliek komt toezingen. Ook dit is een waarop wordt voortgeborduurd.

Ik heb mijn kinderjaren doorgebracht in Dommelen. Op het schoolplein kon je de brouwerij soms ruiken. Ik was ook aanwezig bij de viering van het 250-jarig bestaan en heb trots het in mijn kast staan. Daarom vind ik het persoonlijk erg jammer dat Dommelsch, dat in z'n "" reclame uit 2000 nog bewust terugging naar de eigen roots, nu met een door-en-door Mokumse volkszanger in zee gaat. En als dat nou nog een bijzonder origineel idee was... Hadden ze Heineken of Amstel deze eer niet kunnen gunnen?

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Bas
Wellicht dat Heineken/Amstel niet zitten te wachten op vergane glorie....
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie