Maatschappelijke organisaties mobiliseren leden

Ongeveer dertig maatschappelijke en milieuorganisaties (o.a. ANWB, Greenpeace, Natuur en Milieu en FNV Bondgenoten) willen hun leden aansporen meer biologische voeding te kopen. Het doel is de stagnerende ontwikkeling van de biologische sector om te keren, zo is in Trouw te lezen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf 14 april zullen de organisaties hun leden informeren over de voordelen van biologische voeding via de ledenbladen en websites. 'Nederland gaat biologisch' is de eerst grote actie in Nederland die een bepaald soort voeding promoot. Supermarkten en natuurvoedingswinkels zullen ook aan de actie meedoen.

Voorzitter Klaas van den Doel van de koepel van supermarkten CBL zegt in Trouw: "De voordelen (van biologische voeding, red.) moet je de consument duidelijk maken. Dat geldt immers ook voor Coca-Cola. Dat kunnen we ons nu niet meer voorstellen, maar in den beginne had niemand van Coca-Cola gehoord.'

(bron: Trouw)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie