Manon Colson start eigen contentbureau

‘Ik heb als sportverslaggever bij Helden een fantastische tijd gehad, maar wilde een nieuwe uitdaging.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na ruim zestien jaar sportjournalistiek richt Manon Colson (38) een eigen contentbureau op: ‘, inhoud voor merk en media’. Naast het maken van mediaproducties is ze inzetbaar voor het creëren en uitvoeren van content voor merken, sponsoren, evenementen, creatieve bureaus en organisaties.

De afgelopen drie jaar werkte Colson als chef redactie van Helden Magazine, samen met hoofdredacteuren Frits en Barbara Barend. Sinds januari is Helden weer volledig in handen van de familie Barend, afgelopen mei vierden ze hun vijfjarig jubileum. Colson vertrok in februari van dit jaar, zowel bij Helden als bij uitgever Sanoma Media.

Vóór Helden werkte Manon Colson als verslaggever van de tijdschriften Sportweek, later NUsport en Procycling, waar ze zich vooral toelegde op de sporten wielrennen en schaatsen.

Colson: ‘Ik heb als sportverslaggever en als chef redactie bij Helden een fantastische tijd gehad. Samenwerken met de familie Barend was een geweldige ervaring, die me in meerdere opzichten rijker heeft gemaakt. Toch wilde ik een nieuwe uitdaging.’

‘Content, ik noem het trouwens liever inhoud, moet je creëren en niet sponsoren, zoals nu zo vaak gebeurt. Dat levert alleen maar een glimmende plastic variant van inhoud op. Ik geloof dat mensen zoals ik, met journalistieke vaardigheden, een doorslaggevende rol kunnen spelen in het ontwikkelen van die zo gewilde authentieke inhoud.’

Overigens blijft Colson in de toekomst wel als freelancer aan Helden Magazine verbonden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie