De marketinglessen van marketingbaas: Erik van Leeuwen van de NN Group

In deze aflevering staat NN Group en Erik van Leeuwen centraal

Wat is het geheim van de perfecte sponsorfit? NN Group’s Erik van Leeuwen deelt drie geheimen rond het sponsoren van de hardloopsport in MarketingBazen. 

In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten. In deze aflevering staat NN Group en sponsorship manager Erik van Leeuwen centraal.

Les 1: Kies de juiste sponsorfit

Gezondheid, past bij ons als financieel dienstverlener. Door sponsoring van hardloopevenementen zorgen wij voor een prettige manier van merkbeleving met NN Group. Je sponsoring moet goed uitlegbaar zijn aan klanten en aansluiten bij wat je klanten wilt vertellen. Maak een passend en natuurlijk verhaal.

Les 2: Creëer unieke en consistente merkbeleving

Focus je op één domein en probeer daar in uit te blinken. NN is supporter van alle hardlopers, van de beginnende loper tot de doorgewinterde prof.

“Sponsoren is veel meer dan alleen het betalen van geld. Zo supporten wij bijvoorbeeld ook de lopers van running blind. We willen er echt zijn voor alle lopers en dit past bij de strategie van het bedrijf.” Zo draag je met het sponsorship tevens een steentje bij aan de maatschappij.

Les 3: Wees onderscheidend

Denk buiten de gebaande paden. Door bijvoorbeeld innovaties als SmartMedal, dat iedere loper een persoonlijke deelbare ervaring geeft na afloop van een door NN gesponsord hardloopevenement. Maar ook door de introductie van het NN Running Team, het eerste professionele hardloopteam in samenwerking met oa. Nike.

NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2020 zijn ze te gast bij Hema, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl.

Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl

Plaats als eerste een reactie