Microsoft kiest voor sociale verantwoordelijkheid

Microsoft wil haar imago veranderen en wel van binnenuit. CSR, corporate social responsibility, wordt onderdeel van de missie. Uit een interne memo aan 50.000 medewerkers van CEO Steve Ballmer eerder deze maand, werd duidelijk dat Microsoft meer wil dan alleen maar technologie creëren en verbeteren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Onze missie is niet alleen goede technologie ontwikkelen, het gaat ook om wie we zijn als bedrijf en individuen, hoe we ons bedrijf intern managen, en hoe we denken over en werken met partners en klanten’, aldus het memo. Volgens PR-directeur Mark Murray kunnen alle lopende PR-activiteiten op de nieuwe missie aangepast worden. Of het nu gaat om de PR-partners, interne acties of de bureaus Edelman, Waggener Edstrom, of Sandler, erg groot zullen de veranderingen niet zijn.

Microsoft staat bekend als een hebzuchtig megaliet, maar volgens Mark Anderson, industrie-analist en voormalig consultant voor Microsoft, is dit een poging de computergigant te ‘rebranden’. ‘Na twee jaar als CEO ziet Ballmer wat de echte problemen zijn, zowel in- als extern, en doet hij een reële poging ze aan te pakken. Maar om Microsoft wereldwijd te rebranden, dat kost – als het al kan – vijf tot tien jaar.’ Anderson denkt ook – in tegenstelling tot PR-man Murray - dat de nieuwe missie grote gevolgen zal hebben voor de PR-inspanningen.

Bron: PR Week US

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie