Mirabeau ontwikkelt eerste demo app voor iBeacon technologie

Interactief bureau Mirabeau toont haar eerste mobiele demo app voor de iBeacon technologie met Estimote Beacons. Met deze technologie kunnen bedrijven persoonlijke, relevante aanbiedingen tonen zodra de klant langs of in de winkel loopt. iBeacons zijn kleine Bluetooth-zenders die ervoor zorgen dat apps gebruik kunnen maken van de omgeving met een hoge mate van precisie. In juni dit jaar maakte Apple bij de introductie van iOS7 voor het eerst melding van iBeacons. Experiment met iBeacons

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mirabeau heeft inmiddels de eerste experimenten uitgevoerd met zowel zelfgebouwde BLE (Bluetooth Low Energy) chips, als met de Beacons van producent Estimote. In een demo demonstreert het bureau de toegevoegde waarde van deze technologie voor bedrijven. Bij binnenkomst in een winkel toont de smartphone een welkomstboodschap, zodra de klant bij het schap staat wordt er relevante productinformatie getoond, en door bij het afrekenen de telefoon op de kassa met iBeacon technologie te leggen, wordt de kortingsactie direct bevestigd. Bekijk de demo van Mirabeau.

“We zijn erg onder de indruk van de mogelijkheden die BLE (Bluetooth Low Energy) en iBeacon technologie in zich hebben. Wij geloven sterk in het samenbrengen van de off- en online werelden, vanuit een klant- en data-gedreven omnichannel focus. Deze technologieën lossen de belofte in om, wat tot voor kort nog science-fiction was, nu ook echt werkelijkheid te maken. We zijn er trots op dat we een van de eerste bureaus zijn die een demo app hebben ontwikkeld met de Estimote Beacons. De demo laat zien wat de kracht van BLE en iBeacons is voor zowel consumenten als bedrijven,” aldus Olaf Molenveld, Strategic Director Development bij Mirabeau.

iBeacons maken gebruik van BLE wat staat voor Bluetooth Low Energy, ook wel Bluetooth smart genoemd. BLE vraagt nauwelijks energie van de smartphone, en de zenders zijn klein en goedkoop. Het protocol werkt zowel op iOS als Android smartphones. Mirabeau heeft onlangs een eigen BLE zender gemaakt. De BLE chip zorgt ervoor dat klantherkenning makkelijker en natuurlijker wordt. Zodra een klant binnenkomt, kan naam en foto bijvoorbeeld automatisch op het scherm van een receptionist verschijnen indien de gebruiker hiervoor toestemming heeft gegeven

Contextuele triggers in winkels, musea etc.Retail, travel en museau zijn voor de hand liggende gebieden voor de BLE chip en de bijbehorende iBeacon technologie. De klantkaart verplaatst zich de laatste jaren al steeds meer naar mobiele apps. “Location awareness” zorgt er nu voor dat organisaties persoonlijke relevante aanbiedingen kunnen laten zien zodra de klant langs, of in de winkel loopt. Het is nu ook mogelijk om op bepaalde (product)locaties in een winkel specifieke aanbiedingen of informatie te tonen, die alleen maar relevant is voor het betreffende product. Ook hoeft de klant niet meer te zoeken naar de aanbieding maar wordt deze direct naar de juiste stelling geleid. “Location awareness” zal steeds meer worden toegepast, waardoor de harde scheiding tussen on- en offline werelden zal verdwijnen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie