Online discussie over reclamevrijheid

Een aantal leden van de European Publishers Council (EPC) - voorzitter en CEO’s van 27 verschillende Europese uitgeefgroepen met belangen in kranten, tijdschriften, radio, televisie en internet, biedt gratis ruimte aan in hun media voor een grootscheepse pan-Europese advertentiecampagne die de reclamevrijheid promoot.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De campagne gaat vanaf 19 mei twee maanden lopen. Er wordt zowel in print als op internet geadverteerd; de advertenties moeten als teaser werken voor een speciaal ontworpen website. Op die website kunnen bezoekers deelnemen aan een survey over reclame, waarvan de resultaten aan een aantal beslissers op EU-niveau zullen worden aangeboden. De tien verschillende advertenties, met als pay-off ‘It’s you that decides what’s good for you’ (je beslist zelf wat goed voor je is) zijn gratis ontworpen door Grey Brussel.

Patrick Willemarck, Grey CEO: ‘De EPC is van mening dat de moderne consument voldoende ontwikkeld is om het verschil te kunnen zien tussen de echte werkelijkheid en de reclame-werkelijkheid.

www.adfreedom.com

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie