PepsiCo komt met beroemdheid drankje

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bekende sterren en drank, een combinatie die regelmatig van stal wordt gehaald. Vooral werd er in het verleden beroemd mee, o.a. met Michael Jackson en recenter de voetballers a la Beckham. Nu komt er een kleine innovatie. krijgt niet alleen commercial deal, hij krijgt zijn eigen drankje: "Gatorade Tiger" (bron ).

De betrokken bedragen zijn bepaald niet kinderachtig. Woods krijgt voor de deal volgens geruchten 100 miljoen over 5 jaar. Wie had ooit gedacht dat golf zulke populiare randfenomen zou veroorzaken?

Tiger had zijn commerciele zaakjes uberhaupt wel onder controle. Deals met o.a. Nike Golf, EA Sports, General Motors, Gillette en Accenture zorgen daar voor. Toch kon hij deze Pepsi deal goed gebruiken. Recentelijk was zijn contract met American Express niet verlengd. Arme Tiger.

De link tussen golf en Gatorade was niet eerder sterk gelegd. Meestal gebruikte Gatorade zwetende en hard werkende en rennende sporters om hun product van zijn sportieve kanten te laten zien. Jeff Urban, VP-sports marketing: "However Woods' credentials as a workout warrior and fierce competitor make him the ideal first golfer to endorse the brand. It had to be somebody like Tiger who clearly, clearly has the will to win. We're able to structure this in a way that recognizes Tiger as an athlete and as a golfer."

En... wat denken jullie. Kunnen Nederlandse golfers ook zo'n brede populariteit gaan krijgen? Of blijft deze sport en zijn sporters met name aantrekkelijk voor de elite?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie β†’ Login β†’
Advertentie