Philips topsponsor WK voetbal 2006

Philips heeft vorige week voor 20 miljoen euro een sponsordeal gesloten rond het WK voetbal in 2006 in Duitsland. Daar gaat het concern zijn ‘officiële WK-tv’ aanprijzen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldde vice-president marketing Frank Pauli tijdens het Europese sponsoringcongres ESCA in Brussel. In de Volkskrant zegt hij dat Philips ‘alleen nog maar de hoofdprijs’ wil. ‘Niets is groter dan voetbal. En in voetbal is niets groter dan het WK.’

Tot nu toe lag het accent van Philips met de sponsoring op de scheerapparaten, lichten en batterijen met het WK-logo. Nu heeft het concurrent JVC uitgekocht en mag het zijn tv als officiële WK-tv aanprijzen. Ook gaat Philips dvd’s van de voorbije WK’s uitbrengen. Pauli: ‘We willen in 2006 Duitsland aan de breedbeeld-tv krijgen.’

De toppositie in Duitsland start al komende vrijdag bij de loting in Frankfurt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie