Plus weer duurzaamste supermarkt

Net als vorig jaar staat Plus Supermarkt op de eerste plek in het Duurzaamheidsonderzoek van GfK.

De consument vindt Plus de meest duurzame supermarkt. Dat blijkt althans uit de het Duurzaamheidsonderzoek van GfK in opdracht van Foodmagazine. Het onderzoek wijst verder uit dat Aldi en Nettorama zich sterk verbeteren en dat Jumbo een forse veer moet laten: het valt weg uit de top van de ranglijst.

De klanten van Plus belonen de supermarkt opnieuw met het hoogste rapportcijfer voor duurzaamheid. Daarmee pakt de supermarkt voor het tweede jaar op rij de nummer één in het onderzoek dat GfK en Foodmagazine jaarlijks uitvoeren. Jan Linders houdt de tweede plek en Hoogvliet schuift een plaats naar boven naar de nummer drie. Het valt op dat geen van de grotere ketens, Albert Heijn, Jumbo, Lidl en Aldi, een podiumplaats in de wachten weten te slepen.

Imago
Het onderzoek draait om de perceptie van de klant. Die klant geeft de Nederlandse supermarkten als geheel een ruime voldoende. Het rapportcijfer is met 7,13 iets hoger dan een jaar eerder (7,12). Er zijn zestien supermarkten opgenomen in de ranglijst.

Gezond
In het onderzoek wordt klanten naar zes thema’s gevraagd: klanten en maatschappij, gezondheid, duurzame handel, klimaat, lokale betrokkenheid en medewerkers. Er is één thema waarop supermarkten het als geheel duidelijk beter doen dan een jaar geleden en dat is het thema Gezondheid. Voor informatie over gezonde voeding is de score nu 6,85, tegen 6,73 vorig jaar.

Bron: Distrifood
Foto: Peter d’Angremond, directeur Stichting Max Havelaar (links) en Eric Leebeek, commercieel directeur Plus (bron: Plus.nl)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie