Snippet Concepts wil einde maken aan 'saaie merkencontent met nul interactie’

Barbara van Erp van Snippet Media richt Snippet Concepts op omdat merken die al zelf content maken behoefte hebben daar een nieuwe stap in te maken.

Online uitgever Snippet Media (met titels als Me-to-We.nl, Saarmagazine.nl, Mynd.nu en tishiergeenhotel.nl) komt met Snippet Concepts: een contentbureau voor merken. Barbara van Erp: ‘Onze titels hebben een heel precieze tone-of-voice die de doelgroep echt raakt. Wij snappen waar deze vrouwen zich mee bezig houden en merken dat adverteerders daarnaar op zoek zijn. Die tone-of-voice bieden we daarom nu ook los aan.’

Van Erp merkt een enorme behoefte van merken die al zelf content maken om daar een nieuwe stap in te maken: ‘Als merken online content gaan produceren, blijft het bijna altijd hangen in het praktische: “7 tips voor een stralende huid”, “kijk eens wat een mooie babykamer”, “4 tips voor een gezonder leven”. Maar dat werkt nauwelijks online.
Zeker op Instagram en Facebook doet het me pijn aan mijn ogen om te zien hoeveel geld er wordt gestopt in saaie content met nul interactie. Iedereen kan een lijstje of video maken met 6 tips om je pensioen op orde te krijgen, maar hoe maak je content over dat soort saaie dingen waar mensen echt over na gaan denken, die mensen raakt? Dat hebben wij de afgelopen jaren geleerd van onze branded content campagnes, die de redacties zelf hebben gemaakt.’

Humor en authenticiteit
Het idee voor Snippet Concepts ontstond in november vorig jaar. Van Erp hield tijdens de Etos leveranciersdag een serie gesprekken over ‘wat vrouwen willen’.

‘Daar vertelde ik over onze contentstrategie die we toepassen op al onze magazines: content maken die iets teweegbrengt. Ook in onze branded content campagnes op die platformen gaan we altijd uit van die gedachte: dat het even goede content moet zijn als onze redactionele en dat het echt iets doet. Wij zeggen daarom: laat dat praktische grotendeels liggen en verpak het in content die mensen echt willen lezen of zien. Met humor en authenticiteit. Laat eens een keer zien dat je als foodmerk begrijpt hoe lastig het is om kinderen gezond te laten eten, in plaats van al die blije recepten met groene dingetjes die kinderen gewoon niet eten. Daar valt voor merken echt een wereld te winnen.’

Opvliegers
In 2017 heeft Snippet daarom een soft launch gedaan van Snippet Concepts. “Veel van onze klanten hebben saaie of taboe-achtige onderwerpen waarover ze in gesprek willen gaan met hun doelgroep. Dat is heel moeilijk. We hebben bijvoorbeeld met Saarmagazine.nl precies geleerd welke toon wel en niet aanslaat bij vijftigplus vrouwen. Deze vrouwen voelen zich jong en willen nog niet worden aangesproken met onderwerpen als hun pensioen, opvliegers of krakende knietjes, maar ondertussen zijn dat wel dingen die spelen bij die doelgroep. Je moet dat dus heel subtiel en soms omfloerst bespreekbaar maken. Dat vinden wij leuk.’

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie