UEFA bekroont homoacceptatiecampagne

De UEFA Executive Committee heeft het KNVB-actieplan ‘Voetbal voor iedereen’ uitgeroepen tot ‘Best Social Project’ van 2012.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het actieplan, dat werd opgezet ter bevordering van homoacceptatie in het Nederlandse voetbal, werd in oktober gepresenteerd. De spot ‘Homo? Boeit geen flikker’ vormde de kick-off van de campagne rond homoacceptatie in het voetbal en oogste nationaal en internationaal veel belangstelling.

De commercial werd door Delight Agency in samenwerking met Comrad geproduceerd en werd tijdens het BNN-programma FC Gay tijdens de Gay Pride aan de KNVB gepresenteerd.

Bondsvoorzitter Michael van Praag in een korte toelichting: ‘De integratie van homo’s is een landelijk en maatschappelijke thema. Hopelijk inspireert dit actieplan andere voetbalbonden om dit thema actief aan te pakken. Want wat maakt het uit of een doelpunt gescoord wordt door een hetero-of homoseksuele voetballer?’

De prijs is een categorie van de UEFA HatTrick awards, die weer onderdeel zijn van het bredere HatTrick programma van de Europese voetbalbond. Het programma is erop gericht Europese voetbalbonden te ondersteunen bij het verder ontwikkelen van de sport en het onder de aandacht brengen van zogeheten ‘best practices’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie