Voorlichtingscampagnes Euro

Normale voorlichtingscampagnes van de overheid zijn niet voldoende om de invoering van de euro bij de hele bevolking onder de aandacht te brengen. Bij deze campagnes moet een bereik van 80 procent gehaald worden. Daarom zijn er voorlichtingscampagnes ontwikkeld voor diverse doelgroepen naast de algemene campagne die al maanden in de media loopt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Speciale campagnes zijn bijvoorbeeld de brochure in braille voor visueel gehandicapten en een CD-rom en video in gebarentaal voor auditief gehandicapten. Verder is er nog voorlichtingsmateriaal voor verstandelijk gehandicapten, minderheden, dak- en thuislozen, jongeren en ouderen. De kosten dit jaar, betaald door de Nederlandsche Bank en de Europese Centrale Bank: 70 miljoen gulden (ruim 31 miljoen euro).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie