Premium

Waarom T-Mobile en EndemolShine met de slasher comedy House of No Limits komen

Film met influencers in hoofdrol beleefde donderdag zijn première. Rindert de Lange (T-Mobile) en Frank de Wit (EndemolShine) lichten toe

Twaalf bekende influencers worden uitgenodigd voor dé party van het jaar. Alleen loopt er iemand rond die de influencers één voor één probeert te vermoorden. Wie is deze moordenaar en wat is zijn motief? Gisteren, op Halloween, konden kijkers  daar achter komen toen  de slasher comedy ‘House of No Limits’ van T-Mobile, Samsung en EndemolShine – in samenwerking met NL Film - in première ging. De film is voor iedereen gratis te zien op YouTube.

Advertentie
advertisement

Doelgroep 18-25

Hoe het begon: T-Mobile wilde iets speciaals doen voor een moeilijk te bereiken doelgroep. Rindert de Lange, Senior Brand Strategy Manager T-Mobile: ‘Wij volgen de principes van Byron Sharp en willen de hele markt bereiken met onze mediamix. Maar in de doelgroep 18-25 wordt dat bereik steeds minder. Dus zoeken we naar alternatieven. Wij hebben goed contact met Samsung en die hadden al het een en ander gedaan met EndemolShine. Vervolgens zijn we met elkaar om de tafel gegaan om echt iets gaafs neer te zetten.’

Daar rolde al snel het idee voor een horrorcomedy uit. Gedelegeerd Producent EndemolShine Nederland Frank de Wit: ‘Als je bij EndemolShine aanklopt, dan weet je dat je in ieder geval iets met goede content gaat doen. We wilden iets innovatiefs maken. Iets wat “self-fulfilling” is en direct bereik genereert. Daarom hebben we de film gemaakt met influencers. Het moest namelijk direct de aandacht van die doelgroep vastpakken. Dat in combinatie met de makers die een voorliefde hebben voor dit genre, maakte het een mooi rond verhaal. - Manju Reijmer en Paul de Vrijer zijn verantwoordelijk voor het scenario en David Cocheret (SpangaS) is de regisseur red. - Als je in de trailer meteen je favoriete influencer het loodje ziet leggen, dan kun je de doelgroep meteen vangen en ze ook iets vertellen.’

Geen zak met geld

De Wit erkent dat ze het bij EndemolShine - waarvan vorige week bekend werd dat het wordt overgenomen door het Franse tv-productiehuis Banijay - best spannend vonden om het te pitchen. House of No Limits  moest ‘de draak steken met het horrorgenre en eigenlijk alles wat er op internet gebeurt. Er zitten bewust heel veel knipogen en grappen in.’

Maar wat heeft het merk T-Mobile eraan? De Lange zegt dat er binnen T-Mobile meteen enthousiasme was voor het idee. ‘Voor T-Mobile zijn twee dingen belangrijk: we zijn de  Unlimited provider en hebben als eerste een onbeperkt internet- en data-abonnement gelanceerd. In bredere zin nemen we limieten weg waardoor mensen onbeperkt en zorgeloos kunnen genieten van de mogelijkheden van nu. “Mis geen moment” is het haakje voor onze marketingstrategie.' 

'Toen dit idee op tafel kwam, dachten we: wat is er mooier dan zelf dit soort momenten te creëren. Daarnaast zijn we altijd op zoek naar hoe we dingen beter kunnen doen. Als je kijkt naar ons doel, het bereiken van deze specifieke doelgroep  kom je al snel uit bij influencers. Alleen geloof ik zelf minder in influencers die je een zak met geld geeft en laat roepen dat jouw merk heel gaaf is. Ik zeg niet dat het niet werkt, maar het is niet onze manier. Ik geloof dat als je het merk letterlijk onderdeel maakt van hun leven, je op een veel natuurlijkere manier het medium influencer inzet. Dat vond ik mooi aan het idee van deze horrorcomedy met influencers.'

Met smartphone gefilmd

De Lange zag dat de influencers die op de set kwamen meteen gingen delen wat ze die dag aan het doen waren. ‘Dan kom je als merk af en toe ook voorbij.. Daarnaast kunnen we met het idee van een influencer feest georganiseerd door Samsung en T-Mobile ook laten zien dat we het net even anders doen dan de rest.’Met een dikke knipoog naar de internetcultuur.

Voor Samsung was de promotie van de
Samsung Galaxy S10+ camera  de inzet. Met de film willen ze andere inspireren en van elke Galaxy-gebruiker een content creator maken. . Daarom is de 53 minuten durende film ook in zijn geheel geschoten met de Galaxy S10+ camera. Het is volgens de makers nog niet heel vaak  gebeurd dat een film op deze schaal alleen met een smartphonecamera is gefilmd.

HONL
Frank de Wit en Rindert de Lange

De Wit denkt vanuit contentperspectief dat je voor deze doelgroep content moet maken die ‘straight in your face is’. ‘We hebben expres gekozen voor een feest waar influencers naartoe komen. Dat doen merken constant. In de film zeggen de influencers zelfs: “Ik word wel vaker voor feesten uitgenodigd, maar is het altijd zo leeg als hier?” We spelen daar dus heel erg mee en gaan uit van een slim publiek. De influencers nemen zichzelf ook op de hak. Over iedereen zitten er wel harde grappen in de film. Dan moet je wel de juiste mensen hebben.’

Secuur met casten

Zo hebben Fred van Leer, Gaby Blaaser, Lize Korpershoek,  Thomas van StukTV en zelfs buschauffeur Fred Teeven een rol in House of No Limits . Er zitten twaalf influencers in de film, plus nog een unknown appearence: de moordenaar. Wie dat is? Dat zullen we hier niet verraden.

EndemolShine is heel secuur geweest met het casten, gaat De Wit verder. ‘Er moest een film komen waar je niet met kromme tenen naar zit te kijken omdat mensen niet kunnen acteren. Het moet echt leuk zijn om naar te kijken. Er zijn dus ook influencers niet door de casting heen gekomen. We hebben het  helemaal benaderd als een echte film. Dat was voor ons creatief gezien een vereiste.’

Crew

Internal branding

T-Mobile en Samsung hebben ook gezorgd voor internal branding. De medewerkers van beide merken werden bij House of No Limits  betrokken, want twintig van hen konden een figurantenrol scoren. ‘We hebben een wedstrijd uitgeschreven onder de medewerkers en daar kwam heel goede respons op. Zo’n honderd mensen hebben meegedaan aan de casting’, zegt De Lange. ‘Dit soort merkactivaties werkt ook door naar potentiële medewerkers. We zitten in een behoorlijk competitieve markt en mensen willen graag voor een merk werken dat speciale dingen doet.’

De film kreeg bij de aankondiging in augustus al veel media-aandacht, waardoor een deel van de bereiksdoelstellingen al is behaald. House of No Limits  is de afgelopen weken op allerlei kanalen en met trailers – waaronder een persoonlijke trailer voor iedere deelnemende influencer – aangejaagd. Nu mag de film los, en uiteraard blijft deze – volgens de T-Mobile principes - ‘Unlimited’ ’ en voor altijd gratis online te zien.

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie