WebAds past prijscriteria aan

Online advertentienetwerk WebAds gaat standaard de zichtbaarheid van een advertentiepositie meewegen als criterium voor het bepalen van de waarde van een banner.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De zichtbaarheid wordt vooraf gecontroleerd en komt tot stand door een meting die het afgelopen jaar op alle sites binnen het WebAds-netwerk heeft plaatsgevonden. Op basis van de scores die hieruit zijn voortgekomen, is een nieuwe, ingrijpend aangepaste tariefkaart opgesteld die deze week wordt gepresenteerd.

Behalve zichtbaarheid van de positie wegen ook andere criteria mee. Zo zijn er waarden toegekend aan onder andere de kracht van het online merk, kwaliteit van de content en selectiviteit in de doelgroep. Voor zover bekend is WebAds de eerste online exploitant die deze stap zet. De nieuwe, aangescherpte tariefkaart heeft soms een flinke aanpassing van de brutotarieven tot gevolg. Het doel

van de hele operatie is, verklaart managing director Marita van Wijngaarden van Nederland, om ‘het realisme terug te brengen in de markt’ en ‘de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs’.

Van Wijngaarden: ‘We denken dat de markt deze shake-up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar over de prijs.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie