Het lijkt me zo'n gedoe, scannen. Ik heb de neiging mijn boodschappenwagen vol te laden met allerlei impulsaankopen, die ik niet nodig heb en toch altijd weer voor mezelf weet te rechtvaardigen.
Stel je voor dat ik die allemaal moet scannen. Dat gaat al snel verdacht veel lijken op werk! Bovendien vind ik het fijn, een mens tegenover me te hebben, in plaats van een inflexibele computer.
Ik geef het toe, ik ben high maintenance. Ik word graag bediend. Ik geef nog een extra dot gas als ik een onbemand tankstation tegenkom. Ik schop nog steeds ruzie met de kaartjesautomaat op het station. En als ik een bedrijf bel en in een selfservicemenu beland, dan hang ik subiet op.
Ik vorm geen uitzondering. De meeste mensen verkiezen een mens boven een apparaat. Online spelen steeds meer bedrijven daar handig op in met chatbots. Virtuele robots, die met je chatten alsof je een mens tegenover je hebt - ze zijn vaak nauwelijks van echt te onderscheiden.
De caissière van Appie zal misschien nooit in mijn online sociale netwerk belanden. Maar ze glimlacht wel naar me, en ik glimlach terug. En of ze dat 'fijne avond' nou wel of niet meent, zij is in ieder geval echt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!