WPP: winstdaling 19 procent

WPP maakte vandaag de verwachte winstdaling over 2002 bekend: bijna 19 procent naar ruim 600 miljoen euro (voor belastingen en goodwill).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Chairman en ceo Sir Martin Sorrell waarschuwde vandaag nog eens dat dit jaar geen groei te verwachten is en dat de situatie ‘moeilijk’ is. De omzet over 2002 daalde ook, met 3 procent naar zo’n 6 miljard euro. De resultaten komen overeen met de verwachtingen van analisten.

De reclame- en mediatak (onder meer Ogilvy & Mather, JWT, Y&R Advertising en Mediaedge:cia) groeide wel, namelijk met 2,5 procent. Reclame en media dragen voor 46,5 procent bij aan de resultaten van WPP. Minder verging het public relations en public affairs (Burson-Marsteller, Ogilvy Public Relations, Finsbury) met een daling van 8 procent.

Positief was de new business in 2002 voor in totaal zo’n 700 miljoen euro. WPP doet het goed in Noord-Amerika met voor het eerst winst in zeven jaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie