Zo word je trending!

Steeds vaker grijpen bedrijven naar pr als instrument om hun merk en producten in de spotlights te krijgen. In het nieuwe boek De PR-factor geven Marketing-pr-professionals Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa praktische tips en inzichten voor het maken en verspreiden van nieuwswaardige content.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BOEM!! Trending topic op Twitter, artikelen op vrijwel alle nieuwssites en in elke krant, radiojocks die de stunt met hun luisteraars delen, RTL Boulevard en De Wereld Draait Door. Niet lang daarna pakken ook de buitenlandse media het nieuws op.

De pr-campagne waarmee Hema in 2011 haar nieuwe push-up beha lanceert is een ongekend succes. Daar kan geen advertentie of commercial tegenop. Steeds vaker grijpen bedrijven naar pr als instrument om hun merk en producten in de spotlights te krijgen. Eenmaal succesvol lijkt het voor de buitenwereld vaak een toevallige samenloop van omstandigheden, in de praktijk is het bijna altijd het gevolg van een goed doordachte strategie.

Nieuwswaardig
In het nieuwe boek De PR-factor geven Marketing-pr-professionals Christine van der Linden en Carla de Barros Barbosa praktische tips en inzichten voor het bedenken, maken en verspreiden van nieuwswaardige content. Van het uitzetten van de strategie tot een contentanalyse en het bepalen van de juiste doelgroepen.

In het hoofd van de journalist
Ook krijgen lezers een kijkje in het hoofd van de gemiddelde journalist. Hoe beoordelen ze nieuws, waar knappen ze op af en wanneer worden ze echt enthousiast van een onderwerp? De PR-factor is onmisbaar leesvoer voor marketeers en communicatieprofessionals die hun boodschap willen teruglezen in krantenkolommen en magazines, op blogs en andere nieuwssites.

Slimme cases
'Pr goed en slim inzetten, betekent meer mensen bereiken op een geloofwaardige manier', vertelt De Barros Barbosa. In het boek staan veel succesvolle pr-showcases, onder meer over het eiland Aruba, National Geographic Channel en het 170-jarig bestaan van C&A. 'De PR-factor toont aan dat pr reen methodische aanpak vergt en meetbaar bijdraagt aan het behalen van de bedrijfsdoelstellingen.'

Bestel nu:
De PR-factor (ISBN 9789491560538) is te bestellen via .
Prijs € 22,95 (incl. BTW).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie