12 vragen, 13 copywriters

Afgelopen woensdag werd de nieuwe Creatie gelanceerd in Club ADCN. Het gehele nummer verbeeldt en verwoordt 'Wat Copy Kan'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De lancering werd opgeluisterd door kunstenaar  en  van KesselsKramer, die op hun eigen wijze aantoonden hoe sturend taal kan zijn.

In het nummer, waarvan  gast-curator was (hij stond mede aan de basis van het concept), staan 13 interviews met 13 copywriters, met 12 dezelfde vragen en 1 terugkomend beeld – zie de cover en achterzijde van het blad.

De volgende copywriters schreven hun eigen interviews: , Johan Kramer, Bas Korsten, Marcel Hartog (zie hieronder), Patrick van der Gronde (zie daaronder), Mark Muller, Donald Nolet, Mark van der Heijden, Ernst Jan van Rossen, Stef Jongenelen, Maaike Schutten, Poppe van Pelt en Zwier Veldhoen.

De vormgeving werd gedaan door Emilio de Haan (Indie) en , en de fotografie door Bill Tanaka.

Als kers op de taart maakte MediaMonks de (mobiele) site , bestaande uit 13 beelden en 13 bekende pay-offs die je beide kunt scrollen, waardoor er 169 combinaties mogelijk zijn (wederom met beeld van Bill Tanaka en naar ‘n concept van Allard Jaspars en Nils Adriaans).

Dit werkt zo goed. Bekijk hoe beeld en copy met elkaar kunnen spelen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie