180 Amsterdam giet klassiek Benetton-thema in moderne campagnevorm

Geen modellen, maar digitaal geretoucheerde gezichten spelen de hoofdrol in ‘Face of the City’.

Met de campagne creeërt het kledingmerk een sociale afspiegeling van enkele wereldsteden. Wanneer je uit Milaan, Londen, Tokyo, New York, Parijs of Berlijn komt, kun je bekijken hoe een bepaald kledingstuk staat bij de gemiddelde inwoner uit jouw stad.

Het startpunt van de campagne was een onderzoek, waarbinnen werd gekeken naar etnische make-up, statistieken en een demografische analyse van bevolkingsgroepen werd gemaakt binnen de hoofdsteden. Een digitaal team verzamelde vervolgens uit deze steden portretten, die ze uiteindelijk bij elkaar voegen tot een gemiddelde.

Geavanceerde algoritme

De modellen werden gecreeërd met een geavanceerde algoritme, die de proporties van elke etniciteit procentueel meerekende in het gezicht, de huidskleur, vorm en kleur van de ogen, haartype en kleur. De zes finalegezichten vormen daardoor ieder op zich een portret van de gemengde samenleving die binnen de stad leeft.

‘Het voelt voor Benetton als het juiste moment om de wereld eraan te herinneren dat diversiteit mooi is’, voegt Al Moseley, president en cco van , toe.

De uitingen zijn sinds vorige week online te bekijken.

Credits
United Colors of Benetton
Bernardo Lecci – Advertising Director
Gianluca Pastore, - Worldwide Communications Director
John Mollanger – Chief Product & Marketing Officer
Agency: 180 Amsterdam
Al Moseley – President & Chief Creative Officer
Dan Treichel – Executive Creative Director
Dave Canning - Executive Creative Director
Rachel Kennedy – Art Director
Joe Craig – Copywriter
Melanie Portelli – Client Services Director
Mackenzie Walen - Account Manager 
Clare Sattertwaite – Strategic Planner
Louise Tench – Producer
Jo Kelly – Integrated Produce
Neil Henry – Integrated Producer 
Chee-Han Wong – Editor
Claire Ford – Content Producer 
Production Company: Not to Scale 
Exec Producer:  Dan O’Rourke
Producer: Maud Beckers/Michelle Hendrickx
Director: Hello Savants
Production Company: Lemonade
Emma Allan, Sarah Gent, & Amber Webster
Production Company: Mediamonks
Xander-Quentin Amo, Executive Digital Producer – Europe
Media Agency: MEC
Social Media Agency: Doing

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie