Premium

Ace & Tate zet vier Amsterdamse creatieven centraal in nieuwe merkcampagne

Het brillenmerk maakt de mens belangrijker dan het product.

Het Amsterdamse brillenmerk Ace & Tate presenteert een nieuwe merkcampagne. In de campagne staan vier creatieven hoofdstedelingen centraal. Regisseur Lotte van Raalte laat de veelzijdigheid van hun karakter zien in twee korte films.

Merkidentieit als basis
Volgens de makers gaat het brillenmerk hiermee terug naar de basis. Oprichter Mark de Lange wilde kwalitatieve, stijlvolle en betaalbare brillen verkopen, zodat het mogelijk is je bril af te stemmen op je stijl en humeur. Daarnaast is Amsterdam als stad onlosmakelijk verbonden is aan de merkidentiteit. De Lange noemt de Amsterdamse creatieve gemeenschap op de website 'een continue stroom van inspiratie.'

Vier creatieven
In de nieuwe campagne staan daarom vier opkomende Amsterdamse creatieven centraal. Lotte van Raalte (Halal) maakte twee korte films over hun werk, identiteit, overtuiging, afkomst en plannen.

Anoma Whittaker, Head of Creative van Ace & Tate: 'We zijn trots om 2018 te starten met een nieuwe creatieve richting die de maat aangeeft voor het komende jaar. Deze campagne is meer menselijk, meer inclusief en sluit beter aan bij onze merkwaarden. We plaatsen mensen boven ons product - het was belangrijk om dicht bij huis te beginnen met innovatieve individuen uit Amsterdam. We delen de unieke verhalen van deze pioniers met ons publiek.'

Come as you are
De campagne heet 'Come as you are' en de films laten zien dat dee dat iedereen is opgebouwd uit meerdere karakters. 'Je wordt niet door één frame gedefinieerd, maar door meerdere.'  Saba Babas-Zadeh, Piet Langeveld, Frederik Molenschot en Ruben Baart spelen de hoofdrol in de twee films.

Dit project ligt op de scheidslijn tussen content en campagne en legt de basis voor Ace & Tate’s nieuwe merkplatform dat dit voorjaar verschijnt. 'Come as You Are' laat een groep upcoming Amsterdamse creatieven zien. Van Raalte, fotograaf en regisseur: 'Dit project van Ace & Tate, om mensen met echte verhalen in de spotlight te zetten, trok me direct aan. Als fotograaf heb ik me altijd gericht op het laten zien van authentieke karakters. Ik kreeg veel creatieve vrijheid en kon zo de verhalen van deze innovators op een geweldige manier vastleggen.'

De campagne is vanaf 25 januari online en in winkels te zien.

Credits:
Client | Ace & Tate
Creative Director | Anoma Whittaker
Production | HALAL
Director | Lotte van Raalte
Producer | Floor Schroeijers
D.O.P | Daan Bukman
Offline edit | De Kapsalon (Annelien van Wijnbergen)
Grading | De Grot
Music | Cedric van de Graaf (Frederik Molenschot) & Vincent Hiver (Piet Langeveld)
Sound | Sharkee in De Grot

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie