Adobe organiseert event ‘Design advantage in a digital landscape’

Centraal staat de toegevoegde waarde van design en creativiteit in het digitale landschap.

Beeld: Paul D. Scott

Adobe organiseert in samenwerking met Nils Adriaans vrijdag 1 april in Amsterdam een middag voor opdrachtgevers en creatieve bureaus. Sprekers zijn onder meer Amsterdam Airport Schiphol, N=5, Adobe, Heineken en Onesize.

Op het dat vorig jaar werd georganiseerd werd binnen het thema digitale transformatie het belang van de samenwerking tussen creatie en marketing aangetoond. Dit nieuwe event is daar een vervolg op, waarin creativiteit in het sterk digitaliserende landschap centraal staat.

Nils Adriaans (tevens hoofdredacteur Creatie) stelde het programma samen, in samenwerking met Adobe Nederland en Bert Hagendoorn. Adriaans: ‘Design is essentieel voor de manier waarmee organisaties zich op een drukbezette markt onderscheiden.’

Tijdens het event wordt door de sprekers ingegaan op de meerwaarde van design en creativiteit in toonaangevende digital cases. Daarbij staan telkens drie vragen centraal:

 - Hoe zorg ik dat mijn organisatie klaar is voor de digitale toekomst?

 - Wie stuurt wat aan in de samenwerking tussen opdrachtgever en bureau?

 - Wat levert dit mijn organisatie op, op de korte en op de lange termijn?

Bureau N=5 zal ingaan op hun succesvolle Pridestream-case voor KPN en Edenspiekermann en Amsterdam Airport Schiphol vertellen over hun samenwerking. Wat begon als een simpel redesign van de &;old school&; website, mondde uit in een complete digitale transformatie van de luchthaven als modern, customer-first, agile merk. David Linssen (Interim Portfolio Manager Digital Channels Schiphol) en Jonne Kuyt (Creative Director Edenspiekermann) geven een kijkje achter de schermen.

Digitale parels

Paul van Keeken, Digital Media Enterprise Marketing Manager EMEA bij Adobe, neemt na deze cases het eigen merk kritisch onder de loep en vertelt hoe ‘design’ in elk component van de organisatie verweven is: ‘Hoe zorgen wij ervoor dat wij de eisen ten aanzien van onderscheidende content zelf voor blijven?’

Daarna zullen verschillende design-specialisten ingaan op de meerwaarde van creativiteit in het snel veranderende digitale landschap. Zo maakt Mark van Iterson, global head of design & concept development bij Heineken International, Creative Marketer of the Year 2015 en ADCN-bestuurslid, inzichtelijk hoe digital design inmiddels verankerd is in het iconische merk.

‘Heineken verkoopt al 140 jaar puur natuur lager beer om vooral offline van te genieten. Hoe voeg je daar digitaal waarde aan?’

Reymundo Andrade van 72andSunny, hét Internationale bureau in Nederland op het moment, legt uit hoe zij het mooiste en daarmee meeste uit klanten halen en Rogier Hendriks van Onesize vertelt – onder meer – over hun digitale ‘parels’ voor Under Armour.

Tot slot zal Marc de Roo van Link Design, dat tevens een vestiging heeft in Shanghai, inspirerende voorbeelden geven van creative business solutions voor merken in Azië: wanneer leidt creativiteit tot concrete sales en hoe kun je nieuwe digitale kanalen hierbij inzetten?

Moderator van de middag is Bert Hagendoorn, consultant voor creatieve bureaus, aanjager van het Dutch Digital Design initiatief en design connaisseur.

Inschrijven kan via de site: 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie