CBF en Keurmerk Goede Doelen zijn weinig waard

De twee officiële keurmerken hebben voor de gemiddelde Nederlander weinig betekenis. Max Havelaar is wel sterk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit het laatste Goede Doelen Merkenonderzoek van . Zelfs de frequente gevers aan goede doelen zijn met de kwaliteitsstempels CBF en Keurmerk Goede Doelen nauwelijks bekend.

De reputatie van de kwaliteitsregeling van de Belastingdienst, ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling), groeit weliswaar maar ook dit keurmerk is slechts bij een kleine minderheid van de bevolking bekend.

Max Havelaar wel sterk

De keurmerken voor verantwoorde consumentenproducten hebben wel een sterke positie. Max Havelaar is de sterkste partij, maar ook voor Fair Trade, EKO en Beter Leven bestaat veel bewondering.

Ranglijst van de merkkracht van organisaties die aan goede doelen geven en van de keurmerken in de goededoelensector

Goede Doelen Merkenonderzoek

Met het Goede Doelen Merkenonderzoek wordt sinds 2010 de reputatie gemeten van alle Nederlandse goede doelen, de organisaties die aan goede doelen geven en de keurmerken van goede doelen.

Zie ook het bericht , gebaseerd op hetzelfde onderzoek.


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie