Premium

Coen en Sander leveren Radio 538 meteen extra luisterdichtheid op

Dat blijkt uit een analyse van de luistercijfers van augustus/september door Mindshare.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De luistercijfers van de periode augustus/september (bron: NLO-GfK) werden . Dit is de eerste periode waarin de luistercijfers voor Coen en Sander op 538 zichtbaar zijn. De twee dj’s begonnen op 17 augustus bij de zender na hun van NPO 3FM.

‘Op de vraag of Coen en Sander Radio 538 daadwerkelijk extra luisterdichtheid heeft opgeleverd, is het antwoord overduidelijk ja’, zegt Patrick Horstman, Exchange Manager AV bij Mindshare.

Mindshare maakt een vergelijking tussen Radio 538 en NPO 3FM in de doelgroepen 20-34 jaar en 20-49 jaar op basis van de NLO-cijfers. Deze vergelijking is op basis van maandag tot en met donderdag, omdat op vrijdag de Top 40 te horen is op Radio 538. Coen en Sander hebben hun programma tussen 16:00-19:00 uur.

20-34
In 20-34 jaar ziet Radio 538 in totaal een stijging in luisterdichtheid van 19,2 procent. De sterkste stijging is er in tijdvak 18:00-19:00 uur: +75 procent, in het ‘Coen en Sander tijdvak’ is er een totaalstijging van 48,3 procent.

3FM daalt 12,2 procent, de sterkste daling is er in tijdvak 07:00-08:00 uur (-29%). In het Coen en Sander tijdvak is de totaaldaling 23,5 procent.

20-49
In 20-49 jaar heeft Radio 538 een totale stijging van 15,1 procent. De sterkste stijging is er in tijdvak 23:00-24:00 uur (+50%) en 18:00-19:00 uur (+35,7%). In de uren dat Coen en Sander te horen zijn, is er een totaalstijging van 29,9 procent.

3FM daalt 15,5 procent in luisterdichtheid. De sterkste daling is er in tijdvak 17:00-18:00 uur (-29,6%), In het Coen en Sander tijdvak is er een totaaldaling van 23,9 procent.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie