Hi-media voegt activiteiten samen met Semilo

Online advertentienetwerk Hi-media voegt de activiteiten in Nederland samen met branchegenoot Semilo.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door de samenvoeging houdt Hi-media in Nederland op te bestaan als zelfstandige organisatie. De gecombineerde onderneming gaat verder onder de naam Semilo, de Hi-media werknemers verhuizen naar het kantoor van Semilo in Amsterdam, zo maakt Hi-media vandaag in een mailing aan de relaties bekend.

Tegenvallende inkomsten zouden volgens aanleiding zijn om de activiteiten af te stoten. Het van oorsprong Franse online mediabedrijf kan zelfstandig onvoldoende schaalgrootte realiseren om zich te wapenen tegen nog verdere daling van de reclame-inkomsten. De verkopen daalden met tien procent in de laatste drie maanden van 2011. De omzet kwam in die periode uit op 29,5 miljoen euro. In het kader van bezuiniging zijn ook de activiteiten op de Engelse markt verkocht. Daar is de koper het eveneens Franse Weborama (eigenaar van Adrime).

Hi-Media nam in 2009 de banneractiviteiten van AdLink Media over voor 29,4 miljoen euro. Het bedrijf is in de EU verder actief in Portugal, Spanje, Frankrijk, België en Zweden.

'Door het combineren van onze beide netwerken en kennis verstevigen we onze positie binnen de top 10 van Internet exploitanten in Nederland. We hebben samen een zeer kwalitatief, zowel op het reguliere 'web' als mobiel. Daarnaast kunnen we onze performance based activiteiten verder uitbouwen en een nieuwe impuls geven,' aldus de mededeling aan de relaties van Hi-media

werd opgericht in 2005 en is in zes jaar uitgegroeid tot middelgrote exploitant. Het tien man tellende bedrijf vertegenwoordigt titels in de segmenten eten & drinken, wonen, reizen, familie & gezin en automotive.
verzorgt de online sales voor onder andere Veronica, SBS, Buienradar, Vliegwinkel en e-Buddy.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie