Innovatie in de pilscategorie: 'Amstel Ongefilterd'

Heineken blijft met innovaties in het pilssegment komen. De brouwer: 'Amstel Ongefilterd is een bijzondere en verrassende variatie.'

Amstel introduceert ‘Amstel Ongefilterd’. De brouwer zegt dat dit het pilsener is zoals de brouwers van Amstel het proeven: &;Recht uit de lagertank. Amstel Ongefilterd is natuurlijk troebel met een volle, zachte smaak.&; Amstel presenteert het bier voor het eerst tijdens De Vrienden van Amstel LIVE! 2017.

Ander brouwproces
Het pilsmerk: &;Voor Amstel Ongefilterd worden precies dezelfde ingrediënten gebruikt als voor het Amstel pils, het brouwproces is echter anders. Een gedeelte van de gist blijft in het pils achter, wat resulteert in een natuurlijk troebel pils met een volle, zachte smaak.&;

Fris
Directeur marketing Amstel Bier, Bram Westenbrink: &;Pils is veruit het grootste biersegment in Nederland en heeft een rijke historie. Met initatieven als Amstel Ongefilterd laten we zien dat ook in de pilswereld nog veel te ontdekken valt. Het is de pilsener zoals onze brouwers het proeven. Amstel Ongefilterd behoudt het frisse, doordrinkbare karakter van pils, maar is een bijzondere en verrassende variatie.&;

Anders inschenken
De gist die de natuurlijke troebeling veroorzaakt, zakt naar de bodem van de fles. Dit betekent volgens Amstel dat dit pils een ander schenkritueel heeft. &;Voor het perfecte glas Amstel Ongefilterd schenk je eerst ¾ van het flesje uit in het glas. Vervolgens wals je het overige bier in de fles waarna je de rest ook uitschenkt in het glas.&;

Horeca en supermarkt
Amstel Ongefilterd is vanaf begin maart in de horeca op tap beschikbaar. Vanaf half maart is Amstel Ongefilterd ook in de supermarkt verkrijgbaar in een 6-pack voor een consumenten adviesprijs van €4,29.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie