Premium

‘Je kunt ook te innovatief zijn’

Ate van der Meer (Snakeware) over de wereld van beacons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

2014 is de grote doorbraak van beacons. Vooral retailers hebben aangegeven dit device in te zetten om klanten in hun winkel te krijgen. Het softwarebedrijf Snakeware uit Sneek kwam dit jaar met een webbased beacon platform Lightcurb.  Adformatie vroeg aan Snakeware mede-oprichter Ate van der Meer over de stand van zaken.

Met de Lightcurb iBeacon platform stonden jullie dit najaar in de finale bij de Accenture Innovation Awards. Stond hierna de telefoon roodgloeiend?
De finale van de Accenture Innovation Award was erg leuk. De jury gaf bij ons aan dat je ook ‘te innovatief kunt zijn’ hoe groot moet een compliment zijn denk ik dan en we zijn de dag na de uitslag nog harder gaan werken aan het platform nog beter te maken en dat is behoorlijk gelukt. We hebben ontzettend veel aanvragen voor ons Beacon platform. Dagelijks maken wij meerdere accounts aan voor organisaties die experimenteren met Beacons over de hele wereld.

In het nieuws zien we vooral Beacon toepassingen gericht op retail. Welke mogelijkheden zijn er nog meer? 
Wij zien ook veel mooie toepassingen in de Horeca bijvoorbeeld in de vorm van ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds andere (menu) aanbiedingen, musea met live inspiratie content en achtergrond informatie van bijvoorbeeld de aanwezige collectie, theaters met hun programma-aanbod die snel als agendapunt in je agenda komt te staan op de dag van optreden.

Jullie lanceerden in juli de ‘Lightcurb’-app, waarmee Beacons ook webbased werken. Hoe verloopt de uitrol van Lightcurb? 
De uitrol loopt boven verwachting goed. Wij hebben nu al ruim 240 actieve account wereldwijd en zien naast vele pilots in Nederland (80%) vooral Lightcurb aanvragen Lightcurb in Amerika en Azië. Begin februari lanceren wij alweer versie 3 van ons beacon platform. Deze versie is erop gericht dat beacons niet als spam worden gezien, zodat app gebruikers Lightcurb als vertrouwd en relevant beacon platform zien. Bijvoorbeeld retailers krijgen een cloud manager om hun beacon te beheren en te voorzien van allerlei targeting-condities voor notificaties zoals afstand, tijd en geslacht. Met deze nieuwe versie gaan we echt relevante boodschappen op verschillende punten ten opzichte van de fysieke beacon mogelijk maken. Hierdoor kun je als aanbieder een customer journey creëren, die de markt in deze vorm nog niet eerder gezien.

De meeste retailers zitten al wat jaren in zwaar weer. Staan ze met hun beperkte marketingbudgetten nog wel open voor innovaties?
Jazeker, we bieden als enige partij in de markt een gratis app aan om beacons via Lightcurb te managen. De retailer hoeft dus alleen Beacons te kopen. Wij bieden daarnaast met de Lightcurb Beacons de beste beacons die momenteel op de markt verkrijgbaar zijn.  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie